۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 84948715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر جشنواره تئاتر مازندران: نیاز اصلی تئاتر معرفی به عنوان شغل و حرفه است

ساری- ایرنا- دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران یکی از نیازهای اصلی تئاتر و هنرمندان این حوزه را شناخته شدن به عنوان شغل و حرفه دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین ساداتی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران با اشاره به ارتقای کیفی آثار ارسالی به این دوره جشنواره اظهارکرد: اجرای عمومی اولویت نمایش تئاتر در مازندران است ، امروز برد و باخت اولویت تئاتر نیست بلکه قرارگیری هنر نمایش و تئاتر در سبک زندگی مردم و اجراهای عمومی اصلی ترین اولویت این هنر است.

وی ادامه داد: امروز تئاتر بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت است و به مدیران و متولیان اجرایی حوزه فرهنگ و هنر پیشنهاد می کنیم با تعداد اندکی از اساتید، نخبگان و پیشکسوتان حوزه تئاتر نشستی برگزار شود تا با شنیدن پیشنهادات و راهکارهای این قشر، قدم های مهمی در جهت اعتلای قدیمی ترین هنر جهان و هنر کهن مردم مازندران برداشته شود.

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران تاکید کرد: امروز مشکلات تئاتر از پشت تریبون حل نمی شود و نیازمند عمل است تا برداشته شود. یکی از نیازهای اصلی تئاتر و هنرمندان این حوزه شناخته شدن به عنوان شغل و حرفه است.

ساداتی افزود: متولیان فرهنگ و هنر باید یاد داشته باشند هرچه تلاش کنند باز هم به اهالی هنر بدهکارند.

میزبانی مازندران از جشنواره منطقه ای تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این آیین با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره گفت: اگر قرار است حرفی زده شود و اگر قرار است ندایی منتقل شود این در هنر تئاتر میسر می شود و هنرمندان تئاتر بهترین بستر برای تعالی فرهنگ هستند.

حسین جوادی افزود: در هر برنامه و تصمیم گیری حتما از هنرمندان به خصوص اهالی تئاتر بهره خواهیم برد و هیچ قدمی را بدون همراهی این اهالی برنمی داریم، روز گذشته موفق شدیم قول میزبانی جشنواره منطقه ای تئاتر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٦آذر تا ٢٠ دی ماه با میزبانی از ١٠ استان بگیریم، سعی خواهیم کرد این جشنواره منطقه ای نیز به بهترین نحو برگزار شود.

حمات بنیاد شهید مازندران از آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز گفت: آنچه در حوزه هنرهای نمایشی اجرا می شود، اختصاص به تئاتر ندارد بلکه ریشه در فرهنگ، تاریخ و مناسبت های اخلاقی و مذهبی دارند. متاسفانه گروه های هنری ما از هنر خود به عنوان شغل استفاده نمی کنند و باید حمایت هایی در این حوزه شود تا اهالی هنر حرفه خود را به هر عنوان شغل ببینند.

سعید کهنسال افزود: بنیاد شهید این آمادگی را دارد در حوزه تبیین و همچنین ایثار و شهادت در موضوعات هنر حامی باشد، حمایت از هنرمندان حمایت از تمامی داشته های فرهنگی و هویتی است که باید توسط تمامی نهادهای اجرایی و دستگاهها جدی گرفته شود.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران از ۲۶ تا ۲۹ آبان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزار شد.

در این دوره از جشنواره استانی مازندران ۲۰ اثر معرفی شد که از این تعداد هشت نمایش به عنوان برگزیده برای نمایش در جشنواره انتخاب شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha