۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84948586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقوط آزاد رتبه ائتلاف حاکم در آلمان

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 84948586
سقوط آزاد رتبه ائتلاف حاکم در آلمان

تهران – ایرنا – نتایج یک بررسی حاکی است، رتبه ائتلاف حاکم آلمان در پایین‌ترین سطح خود از زمان انتخابات پارلمان فدرال این کشور (بوندستاگ) که ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شد، قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های آلمانی، داده های یک نظرسنجی که توسط موسسه جامعه شناسی «اینسا» انجام شده است، نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات و حزب سبزهای آلمان هر یک در هفته جاری یک درصد این رتبه را از دست داده اند.

حزب چپ آلمان یک درصد افزایش در رتبه خود را به ثبت رساند. رتبه حزب دموکراتیک آزاد آلمان، بلوک سی دی یو/سی اس یو و آلترناتیو برای آلمان بدون تغییر باقی مانده است.

بدین ترتیب، حزب سوسیاست دموکرات، سبزها و حزب دموکراتیک آزاد آلمان در مجموع ۴۴ درصد کسب کردند که ۲ درصد کمتر از هفته قبل است. این پایین ترین رتبه برای ائتلاف حاکم از زمان انتخابات بوندستاگ است.

احزاب اپوزیسیون حاضر در بوندستاگ با هم رتبه ۴۸ درصدی را از آن خود کردند.

۲۶ سپتامبر۲۰۲۱ مردم آلمان در انتخابات سراسری پای صندوق های رای رفتند و دوره جلوس ۱۶ ساله «آنگلا مرکل» بر صدراعظمی این کشور را پایان دادند.

بوندستاگ دارای دست کم ۵۹۸ کرسی نمایندگی است ولی غالبا شمار نمایندگان بیش از این میزان است. از مجموع ۵۹۸ نماینده بوندستاگ، ۲۹۹ نفر به صورت مستقیم و ۲۹۹ نفر نیز طبق لیست های انتخاباتی احزاب پیروز در هر یک از حوزه های انتخابیه به پارلمان راه می یابند. اما همواره بدلیل همپوشانی افراد قرار گرفته شده در دو لیست طبق محاسبات پیچیده، تعدادی افراد تحت عنوان نمایندگان پوششی یا جبرانی به این ۵۹۸ نفر اضافه می شوند. از این رو گاهی شمار نمایندگان بیش از رقم رسمی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha