اعتماد سازی و پاسخ به شبهات سرلوحه امور رسانه‌ها باشد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اعتماد سازی، پرهیز از ایجاد دوقطبی و چندقطبی و پاسخ به شبهات سرلوحه امور رسانه‌ها باشد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مرکزی، «فرزاد مخلص الائمه» درنشست هم افزایی فعالان رسانه‌ای استان در سالن غدیر استانداری مرکزی با بیان اینکه نشست با اصحاب رسانه بسیار مؤثر است چراکه نقش مهمی در شناخت، روشنگری و تنویر افکار عمومی دارند، افزود: توقع امروز از اصحاب رسانه جهادی عمل کردن در حوزه تبیین و روایت صحیح است.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه اعتماد سازی توسط رسانه‌ها یک ضرورت مهم است،اظهار داشت: تا حد توان باید از دوقطبی سازی در جامعه پرهیز کرد و باید هوشیار باشیم در فعالیت هایی که انجام می دهیم فضا به سمت دوقطبی و چندقطبی پیش نرود.

وی توضیح داد: قشر نسبتا گسترده‌ای اعتماد به رسانه‌های ملی و داخلی دارند ولی باید این اعتماد تقویت شود و یا اگر این اعتماد از دست رفته، باید ترمیم شود و البته همه رسانه‌هایی که علاقمند به پیشرفت کشور و استان هستند باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین و روایت صحیح هستند و نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمنان بر عهده دارند و در این شرایط باید با کار جهادی و تبیین در مقابله با شایعه پراکنی و دروغ سازی‌های دشمنان نقش‌آفرینی کنند.

مخلص الائمه با تقدیر از زحمات اصحاب رسانه در روشنگری و بصیرت افزایی گفت: خوشبختانه در سطح استان مرکزی و حتی کشور رسانه‌های انقلابی در حوادث اخیر و جنگ نابرابر رسانه‌ای نسبتا خوب و مُجدانه عمل کردند و البته ما در یک جنگ نابرابر قرار گرفتیم که مؤلفه مهم در این نابرابری، استفاده از دروغ است چراکه مهمترین ابزار دشمن در امپراطوری رسانه ای و فضای مجازی دروغ است و ما از ابزار دروغ نمی توانیم استفاده کنیم و دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دشمن میدان بزرگی داده که علیه انقلاب و مردم نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در دفتر حدود ۲۵ رسانه در استان مرکزی حضور پیدا کرده و از نزدیک با توانایی های آنان آشنا شده ام و آمادگی این را داریم که با اصحاب رسانه نشست های تخصصی داشته باشیم و اعتقاد داریم ظرفیت‌های زیادی در حوزه رسانه وجود دارد که باید به خوبی از آنها استفاده کرد.

استاندار مرکزی گفت: برخورد قاطع و خردمندانه، کلیدواژه‌های مهمی بود که توسط مقام معظم رهبری در خصوص حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ بیان شد؛ برخورد قاطع ناظر به لایه سخت حوادث جاری و همان لایه ای که جلوه خرابکار و داعشی است و برخورد خردمندانه ناظر به لایه نرم و لایه‌های فرهنگی، اجتماعی و گفتمانی موضوع است.

وی با بیان اینکه دشمنان در اتاق های فکر تحت عنوان جنگ ترکیبی برای ضربه زدن به ملت ایران برنامه ریزی کرده‌اند، گفت: در چنین شرایطی با تکیه به بیانات مقام معظم رهبری؛ در سلسله جلساتی از فعالین فرهنگی و اجتماعی دعوت کردیم تا مقارن با جنبه‌های امنیتی و انتظامی موجود به مسائل اجتماعی، فرهنگی و گفتمانی بپردازیم و دهها ساعت نشست برگزار شده است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تاکنون ۴ هیات اندیشه ورز در استانداری مرکزی تشکیل شده که جلسات متعددی دارند و فعال هستند، گفت: رویکرد ما در برخورد با موضوعات اندیشه‌ای، مسئله محور است و البته لایه های آشکار و پنهان را شناسایی و بررسی می کنیم و تلاش می کنیم برش استانی آنها را تدوین کنیم چراکه برخی از مسائل تصمیم گیری آن در سطح استان نیست و باید توسط دستگاه های ملی رسیدگی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha