فرمانده سپاه قشم: بسیج مظهر بازدارندگی در مقابله با دشمنان است

قشم - ایرنا - فرمانده سپاه قشم با بیان اینکه بسیج عصاره شایستگی های جاودانه ملت ایران است، گفت: این شجره طیبه با بصیرت انقلابی، درایت سیاسی و ولایت مداری مثال زدنی توانسته در کنار سایر نیروهای مدافع انقلاب اسلامی، تهدیدات و فتنه های دشمنان نظام را خنثی کند.

سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا روز یکشنبه همزمان با نخستین روز از هفته بسیج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بصیرت و دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) نسبت به روند تکاملی انقلاب اسلامی و چالش ها و ضرورت هایی که در پیش روی آن قرار می گرفت موجب شد ایشان آینده فرمان تاسیس نهادی مردمی و تکلیف مدار به نام «بسیج مستضعفین» را در پنجم آذر ۱۳۵۸ صادر فرمایند که این نهاد مقدس در مدت کوتاهی با نقش آفرینی های خود توانست به دژ مستحکم دفاعی جمهوری اسلامی تبدیل شود.

وی ادامه داد: کارکردها و نقش آفرینی های حماسی و حیرت انگیز بسیج در ۴۴ سال گذشته به ویژه در دوران دفاع مقدس و سپس در مقطع سازندگی کشور و مقابله با فتنه های فراوان انقلاب، این نهاد مقدس را به مثابه سرمایه ای عظیم برای حل مشکلات و پاسخ به بزرگترین و مهمترین نیازهای کشور معرفی کرده است.

فرمانده سپاه قشم با بیان اینکه اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد، اظهار داشت: بسیج و بسیجی سنگ صبوری است که نگاهش را مسقیم به نقطه ولایت دوخته و در این مسیر برای تحکیم ارزش های اسلامی و قرآنی اصلاح درونی را موثر می داند.

سرهنگ پاسدار امیری‌کیا از اجرای ۶۰ برنامه متنوع به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: برگزاری اردوی راهیان‌ نور دریایی در جزایر (هنگام و لارک)، رزمایش جهاد فاطمی، همایش حجاب برای نوجوانان، انجام ویزیت رایگان بیماران با حضور پزشکان بسیجی و افتتاح مرکز مشاوره خانواده از جمله برنامه‌ های هفته بسیج در قشم است.

وی توضیح داد: برگزاری نشست‌ های جهاد تبیین و دستاوردهای بزرگ انقلاب، همایش معلمان بسیجی تمدن‌ ساز، تجلیل از کاسبان امین، برگزاری مسابقات ورزشی بومی - محلی، یادواره خانگی شهدا و دیدار با خانواده معظم شاهد از دیگر ویژه برنامه‌ های برنامه ریزی شده برای این گرامیداشت هفته بسیج در این جزیره است.

فرمانده سپاه قشم با اشاره به اینکه تفکر بسیجی الهام گرفته از تفکر، بزرگ نعمت بشریت، یعنی ولایت فقیه است، گفت: این ویژگی بسیج که در ذات آن نهادینه شد پشتیبان ولایت و نظام اسلامی است که برای دوستان امید و برای دشمنان یاس و ناامیدی را به همراه می آورد.

وی از برگزاری اجتماع بزرگ اقتدار بسیجیان در این شهرستان مرزی به عنوان برنامه شاخص آخرین روز هفته گرامیداشت بسیج همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ خبر داد و افزود: این مراسم به صورت همزمان در این شهرستان و تمامی شهرستان‌ های استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

۲۹ آبان تا پنجم آذر به نام هفته بسیج نام‌ گذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha