۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84947673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر:خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج است

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵
کد خبر: 84947673
هواشناسی بوشهر:خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج است

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی داده های هواشناسی نشان می دهد خلیج فارس تا روز دوشنبه هفته جاری با وزش بادهای شمال غربی مواج و متلاطم است.

محمدرضا انصاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت دریانوردان باید از ترددهای غیرضرور اجتناب و در صورت ضرورت تردد احتیاط لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا، در برخی نقاط احتمال وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه رعد و برق( به طور غالب روی دریا) دور از انتظار نخواهد بود.

انصاری ادامه داد: همزمان با خروج سامانه بارشی از استان بوشهر دمای هوا نیز اندکی کاهش داشته است که این روند تا فردا تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای پایان هفته جاری نیز به طور مجدد سامانه بارشی در این استان فعال خواهد شد که جزئیات آن روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

انصاری یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد، در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی گفت: در این جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۴ و در مناطق جنوبی بر روی دریا تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

انصاری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در خلیج فارس ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۴، جزر اول ساعت ۱۰:۲۹، مد دوم ساعت ۱۷:۲۴ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha