بانوان امنیت سازان واقعی جامعه هستند

قصرشیبرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: بانوان امنیت سازان واقعی جامعه هستند که مسوولیت تربیت و سلامت روح و روان اعضای خانواده به خصوص فرزندان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز شنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان در فرمانداری قصرشیرین در جمع بانوان فعال شاغل در ادارات و نهادهای این شهرستان با تبریک هفته بسیج، افزود: دلاورمردان بسیجی در این سرزمین در صحنه امنیت حضور دارند و جان و مال و آبروی خود را برای برقراری امنیت و حراست از نظام و ناموس مردم سپر کرده اند.

 وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین اظهار داشت: سه نهاد مهم خانواده، جامعه و نظام آموزشی باید در حوزه جهاد تبیین و تربیت و افزایش بصیرت نسل جوان و نوجوان تلاش کنند که در این راه بانوان و مادران به عنوان اصلی ترین عضو خانواده ها نقشی تعیین کننده در تربیت روح و روان فرزندان ایفا می کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تقویت اعتقادات و باورهای نسل جوان موضوعی است که خانواده ها و نظام آموزشی و دیگر نهادهای فرهنگی جامعه باید بر آن تمرکز کنند تا بتوانیم سد محکمی در برابر کج روی ها و انحرافات اجتماعی ایجاد کنیم.

حیدری با بیان اینکه فضای مجازی عامل مهم همبستگی، اتحاد و انسجام ملی است، گفت: اگر ما بتوانیم راه و مسیر را برای نسل جوان به خوبی روشن و شفاف کنیم و بصیرت را در آن ها افزایش دهیم فضای مجازی می تواند فرصتی برای تقویت همبستگی ملی، میهنی اعتقادی و باوری باشد.      

وی بر اصل مشورت، پرهیز از کینه توزی، تاب آوری، کنترل خشم، رعایت اصل مثبت اندیشی، ترویج روحیه صلح خواهی و مودت در جامعه به خصوص در بین خانواده ها و توسط بانوان به عنوان اصلی ترین رکن نظام کوچک خانواده تاکید کرد.

حیدری گفت: هر قدر مشارکت هدفمند را در جامعه بیشتر کنیم از آسیب ها کمتر شده و  انس و همبستگی بیشتر خواهد شد و همین عامل مانع نفود بیگانگان می شود از این رو ما همه وظیفه داریم در هر جایی از خانواده و سطوح مختلف جامعه و مدارس و دانشگاه ها در راستای بصیرت افزایی و رفع ابهامات و شبهات به خصوص در نسل جوان تلاش کنیم.

اختصاص پارک ویژه بانوان، راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی، اجرای طرح پایلوت برای بررسی مشکلات به خصوص در مدارس دخترانه، پرهیز از موازی کاری و اجرای کارگاه های مختلف آموزشی با خروجی مفید، فعال کردن نهاد مشاوره در مدارس و دیگر نهادها  از مواردی بود که در این جلسه حیدری بر آن ها تاکید کرد.                                                                               بانوان امنیت سازان واقعی جامعه هستند

دبیر کمیسیون امور بانوان و مشاور فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه در سخنانی گفت: طبق آخرین آمار سرشماری سال ۹۵ در قصرشیرین از مجموع جمعیت این شهرستان ۱۰ هزار و ۹۹۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند که بیش از ۹ هزار نفر آنان را زنان شهری و مابقی روستایی هستند.

  «مریم عسگری» افزود: بیش از سه هزار نفر از بانوان شهرستان در بخش های مختلف دولتی، خصوصی و مشاغل خانگی، صنایع دستی و کشاورزی و تولیدی اشتغال دارند.

 وی اظهار داشت: زنان قصرشیرینی توانمند و پررنگ در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی حضوری داشته اند و پنج سمن در بخش های زنان، خانواده و آسیب های اجتماعی و سلامت نیز فعالیت دارند و در طول سال نیز برنامه های مختلفی برای توانمند سازی و رفع مشکلات بانوان از سوی دستگاه های مختلف و همچنین سمن ها و نهادهای مختلف برگزار می شود.

در این نشست بانوان فعال در ادارات و نهادها نیز به بیان گزارش عملکرد و پیشنهادهای خود پرداختند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha