۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84947334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز بر روی گردشگری سلامت و کشاورزی متمرکز شده است

کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان استان در ۲ بخش سلامت و کشاورزی اعلام کرد: این استان افزون بر جاذبه های تاریخی ، طبیعی و فرهنگی بر گردشگری سلامت و کشاورزی متمرکز شده است.

فریدون محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توجه به نزدیکی البرز به تهران  و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)  این بستر وجود دارد که گردشگری سلامت را در البرز به عنوان یکی از محورهای درآمدی و اقتصادی فعال کنیم .
وی ادامه داد: وجود فرودگاه بین المللی پیام در استان البرز یکی دیگر از ظرفیت های جذب گردشگران عرصه سلامت است و می تواند مسیر را برای ورود گردشگران به البرز هموار کند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : تلاش ها براین است تا دهکده سلامت در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برای جذب گردشگران سلامت خارجی فعال شود و در این زمینه سازوکارهایی اتخاذ شده است .
محمدی اظهار داشت : اکنون یک مرکز گردشگری سلامت در کردان احداث شده و در آستانه گشایش و فعالیت است که  این مرکز دارای یک هتل چهار ستاره و یک بیمارستان فوق تخصصی بوده که در کردان احداث شده است؛ البته دیگر مناطق استان ظرفیت چنین مجموعه هایی را دارند که امسال مجوز دیگری در این زمینه در البرز صادر شده است .

البرز بر روی گردشگری سلامت و کشاورزی متمرکز شده است


مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : برای مجموعه دهکده گردشگری سلامت شهرستان  ساوجبلاغ یک کلینیک و پاراکلینیک گردشگری سلامت  پیش بینی کرده ایم؛ استان البرز می تواند در این زمینه سرآمد باشد هر چند در ابتدا  کار سخت است و باید زیر ساخت ها را فراهم کنیم که البته به تعدادی از آژانس ها مجوزط گردشگری سلامت داده ایم 
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: اکنون  به یک آژانس خدمات گردشگری برای فعالیت در عرصه  جذب گردشگران سلامت خارجی و داخلی مجوز داده ایم و قرار است به زودی دراین  فرودگاه شود.

البرز بر روی گردشگری سلامت و کشاورزی متمرکز شده است

محمدی اظهار داشت : در بخش گردشگری کشاورزی نیز از چند سال پیش به واسطه وجود مراکز بزرگ تحقیقاتی و علمی کشاورزی و ظرفیت های تولیدی فعالیت ها در البرز آغاز شده است .
وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی در واقع موجب افزایش درآمد و رونق کسب و کار کشاورزان و روستائیان می شود و این نوع گردشگری سازه محوز و زیر ساخت محور نیست .
مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به وجود مزارع متعدد و گلخانه های زیبا در البرز گفت : این ظرفیت ها را به گردشگران معرفی خواهیم کرد از فضای سرسبز و زیبایی های البرز لذت ببرند.
وی تاکید کرد: مزارع گل و گیاه ظرفیت های بالقوه و بالفعل گردشگری هستند که استان البرز این ظرفیت ها برخوردار می باشد.

البرز بر روی گردشگری سلامت و کشاورزی متمرکز شده است


محمدی در عین حال گفت : باید مزارع گل و گیاه البرز را برای جذب گردشگران توسعه بدهیم و دراین بخش با کمک سازمان جهاد کشاورزی فعالیت هایی شروع شده است.
وی بیان داشت : در این خصوص بین وزارتخانه های میراث فرهنگی  و جهاد کشاورزی تفاهم نامه منعقد شده که البته در استان البرز جهاد کشاورزی باید بیش از پیش  همکاری کند.
ساخت آلاچیق و سرویس های بهداشتی در نقاط گردشگری کشاورزی از مهمترین مواردی است که به مدیرکل میراث فرهنگی البرز  سازمان جهاد کشاورزی باید به آنها اهتمام داشته باشد تا زمینه برای حضور گردشگران فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha