لیگ برتر والیبال بی‌اهمیت‌تر از همیشه؛ تعطیلی به خاطر تیم دسته اولی

تهران- ایرنا- لیگ برتر والیبال در شرایطی به خاطر حضور تیم نوجوانان در رقابت‌های والیبال آسیای مرکزی تعطیل شد که این تیم در لیگ دسته اول حضور دارد.

به گزارش ایرنا، لیگ برتر والیبال که هفته دهم خود را پشت سر گذاشت به یکباره تعطیل شد و سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد که نیم فصل نخست این رقابت‌ها ۳ هفته زودتر به پایان رسیده است. دلیل این موضوع هم اعزام تیم نوجوانان به رقابت‌های آسیای مرکزی و همینطور حضور تیم پیکان در جام باشگاه‌های آسیا اعلام شده است.

این انتقاد از فدراسیون والیبال همیشه وجود داشته که هیچگاه نگاه جدی به لیگ نداشته و با تعطیلی بی‌موقع لیگ برتر، این موضوع یک بار دیگر ثابت شد. اینکه برای حضور تیم نوجوانان در مسابقات کم‌اهمیت آسیای مرکزی، لیگ دچار وقفه شود و فدراسیون والیبال اعلام کند که نیم فصل اول لیگ برتر والیبال ۳ هفته زودتر به پایان رسیده اتفاق عجیبی است و نمی‌توان توجیهی برای آن عنوان کرد.

عجیب‌تر اینکه تیم نوجوانان در لیگ دسته اول بازی می‌کند و تنها ۳ بازیکن جوان لیگ برتری به عنوان بازیکن کمکی این تیم را در مسابقات آسیای مرکزی همراهی خواهد کرد. مسابقات لیگ دسته اول که تیم نوجوانان در آن حضور دارد طبق برنامه برگزار خواهد شد.

از طرفی در سال گذشته نسبت به وقفه لیگ که به خاطر حضور تیم فولاد سیرجان در جام باشگاه‌های جهان صورت گرفت انتقادات زیادی شد و به نظر می‌رسید قرار نیست دیگر چنین اتفاقی رخ دهد؛ اما در اطلاعیه سازمان لیگ فدراسیون والیبال عنوان شده که «با توجه به حضور تیم ملی نوجوانان ایران از اول آذرماه در مسابقات منطقه مرکزی آسیا و تیم پیکان تهران از دهم آذرماه در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان در کشور برزیل، هفته دهم لیگ برتر مردان پایان دور رفت این رقابت‌ها محسوب می‌شود.»

اما جالب اینجاست که اگر نیم فصل اول لیگ برتر والیبال طبق برنامه برگزار می‌شد هیچ تداخلی با جام باشگاه‌های جهان نداشت؛ چرا که آخرین بازی نیم فصل اول نهم آذر برگزار می‌شد و این درحالیست که رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان از شانزدهم آذر آغاز می‌شود.

با توجه به این اتفاقات یک بار دیگر شاهد اتخاذ تصمیمات مصلحت‌اندیشانه برای لیگ برتر والیبال هستیم. نمی‌توان انتظار داشت لیگ والیبال ایران در حد و اندازه‌های ۱۰ لیگ برتر دنیا باشد؛ اما در برنامه‌ریزی لیگ بدیهی‌ترین مسائل هم نادیده گرفته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha