آستان قدس رضوی ۲ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان در مشهد اختصاص داد

مشهد- ایرنا- آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساخت مسکن محرومان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که طی آن آستان قدس رضوی متعهد شد حدود ۲ هکتار زمین در محدوده شهرک شهید باهنر مشهد در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

 به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست امضای این تفاهمنامه در جمع خبرنگاران گفت: این کمیته در زمینهایی که در اختیارش قرار می‌گیرد حداقل ۵۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت برای مددجویان تحت پوشش خود خواهد ساخت.

سید مرتضی بختیاری افزود: تامین زمین به ویژه در مشهد یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم پیش روی ساخت مسکن محرومان است که این اقدام آستان قدس رضوی مانع بزرگی را از مسیر تأمین مسکن اقشار کم بضاعت برداشت.

وی با بیان این که پیش از این هم آستان قدس رضوی یک زمین در شهرک باهنر برای ساخت مسکن محرومان اهدا کرده است افزود: این طرح هم اینک ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آستان قدس رضوی مصمم در رفع مشکلات حاشیه شهر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز به خبرنگاران گفت: برطرف کردن مشکلات حاشیه شهر مشهد از جمله دغدغه‌های جدی تولیت این آستان است و در حد توان، کمک‌رسان دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن مشکلات اقشار محروم به ویژه در حاشیه شهر مشهد خواهیم بود.

مالک رحمتی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به مجاوران حرم مطهر رضوی با تاکید بر مستضعفان و محرومان ادامه داد: پیش از این ۲ هکتار زمین در شهرک باهنر برای ساخت مسکن محرومان اهدا کردیم و امروز نیز ۲ هکتار دیگر واگذار شد و با اتمام این طرح بزرگ که با همکاری آستان قدس رضوی و کمیته امداد برای مجاوران کم بضاعت امام رضا(ع) عملیاتی شد تحولی جدی برای از بین بردن محرومیت در حاشیه شهر مشهد به وجود خواهد آمد.

حاشیه شهر مشهد با گستره‌ای که ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر را دربرمی گیرد، ۳۲ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده‌ است، یعنی افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد سکونت دارند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha