۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84947008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مذاکرات امنیتی محور سفر وزیر دفاع آمریکا به کانادا

تهران – ایرنا – لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حالی ساعاتی پیش وارد کانادا شد که قرار است برای شرکت در یک نشست امنیتی، با مقامات ارشد کانادا در زمینه امور امنیت دفاعی دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزیر دفاع آمریکا در حساب توئیتر خود با  اشاره به ورود خود به کانادا نوشت که وی قرار است در این سفر با «آنیتا آناند» (Anita Anand) وزیر دفاع ملی  و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ملاقات کند.

آستین در حساب توئیتر خود نوشت: وارد کانادا شدیم،  مشتاقانه در انتظار گفت‌وگو  در مجمع امنیتی هستم که به تقویت همکاری استراتژیک بین دموکراسی ها اختصاص دارد، همچنین با آنیتا آناند وزیر دفاع ملی  و  (جاستین ترودو) نخست وزیر کانادر در زمینه تعهدات مشترک امنیت دفاعی  دیدار و گفت‌وگو می‌کنم.

تارنمای خبری پنتاگون نیز در همین زمینه گزارش داد: لوید آستین قرار است سخنان مهمی  را در مجمع بین‌المللی امنیت هالیفاکس ۲۰۲۲ با محوریت ایجاد یک معماری امنیتی منعطف در هماهنگی با متحدان و شرکای آمریکا در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام و اروپا، ایراد کند.

این گزارش می افزاید: وزیر دفاع آمریکا همچنین قرار است در دیدار با نخست وزیر و وزیر دفاع کانادا درباره روابط نزدیک دفاعی بین دو کشور و اهمیت سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در زمینه توانایی های دفاعی مذاکره کند.

سفر به اندونزی و کامبوج

تارنمای خبری پنتاگون در ادامه نوشت: لوید آسیتن سپس از کانادا راهی «جاکارتا» اندونزی و کامبوج خواهد شد، وی در اندونزی ضمن دیدار با مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی درباره مشارکت دفاعی به گفت و گو خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha