۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84946998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله ارتش و عشایر سوریه با نظامیان آمریکایی

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۸
کد خبر: 84946998
مقابله ارتش و عشایر سوریه با نظامیان آمریکایی

تهران- ایرنا- نیروهای ارتش و عشایر سوریه با کاروان های نظامی آمریکا در استان الحسکه مقابله کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شیخ عبدالاله الغربی، از بزرگان عشیره "جبور" به خبرنگار اسپوتینک گفت: مردم روستای «السیباط» واقع در ریف الحسکه با همراهی ارتش توانستند از ورود ۶ خودروی نظامی آمریکایی به این روستا جلوگیری کنند.

برخی منابع دیگر نیز تاکید کردند که یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از پنج خودروی نظامی تلاش داشت که وارد روستای «الدمخیه» در ریف شهر القامشلی شود اما نیروهای ارتش و اعضای عشایر توانستند در مرکز ایست و بازرسی آن را متوقف و از منطقه بیرون کنند.

این اقدام در راستای مخالفت های مردمی با حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه و غارت منابع وثروت های این کشور انجام شد.

بر اساس این گزارش، ارتش اشغالگر آمریکایی اخیرا تلاش های خود برای ورود به روستاهای الحسکه را افزایش داده است.

مردم روستاها و عشایر سوری نسبت به اقدامات نیروهای آمریکایی و همچنین گروه موسوم به "نیروهای دموکرتیک سوریه" (قسد) که درحال سرقت نفت ‌و گاز و ممانعت از تحصیل و آموزش فرزندانشان هستند، بسیار خشمگین هستند.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه افزایش داده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

گروه مسلح موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha