۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84946934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر بچه‌های مسجد در حوزه هنری قزوین فعال شد

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 84946934
تئاتر بچه‌های مسجد در حوزه هنری قزوین فعال شد

قزوین- ایرنا- مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین از فعالسازی تئاتر بچه‌های مسجد در استان خبر داد و گفت:فراخوان دومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان "محرابیان" منتشر شد.

به گزارش ایرنا، سید قاسم سیدقوامی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نخستین دوره این رویداد سال گذشته برگزار و در آن، ۱۲ اثر نمایشی در قالب ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد در ۱۵ شهر استان قزوین تولید شد و حدود پنج هزار مخاطب از این مجموعه برنامه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سطح استان بهره مند شدند.

سید قوامی تصریح کرد: در حال حاضر فراخوان دوره جدید تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اعلام شده و هدف از برگزاری این رویداد، فعالسازی و ساماندهی گروه‌های تئاتر مردمی در سطح استان، ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی گروه‌های تئاتر مردمی با توجه به حضور مربیان، ایجاد تولیدات محتوایی متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای تئاتر در مساجد، برنامه ریزی و هدایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای تئاتر به نحو مطلوب در مساجد در استان و جذب حداکثری مخاطبان برای تمام گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: این رویداد و همایش در ۲ مرحله برگزار خواهد شد که در مرحله اول اجرای محله‌ای است و هر محله‌ای که دارای مسجد باشد و گروه تئاتر در آن فعال باشد می‌توانند در این جشنواره ثبت نام کنند.

این مسوول تاکید کرد: مرحله دوم اجرای همایش استانی است که کارهای برگزیده در مرحله اول پس از داوری، جواز ورود به مرحله دوم و همایش استانی را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این رویداد، افزود: ۲۷ آذرماه تا هفتم بهمن ماه سال جاری، زمان برگزاری اجرای عمومی برای مخاطبان است و قطعاً از بین آثاری که در این همایش‌ها شرکت می‌کنند بین پنج تا هشت اثر برای حضور در همایش استانی برگزیده می‌شوند و در ۲۴ بهمن ماه تا هفت اسفندماه، هریک از این گروه‌ها بایستی حداقل ۱۰ اجرا در پنج مسجد تعیین شده در شهرها و روستاهای استان داشته باشند.

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های مادی از این گروه‌ها داشته باشیم، افزود: تفاوت این رویداد با سال گذشته در آن است که جوانان و نوجوانان فعال در گروه‌های هنری مساجد با حضور یک مربی، پشتیبانی می شوند تا آثار نمایشی تولید کنند.

سیدقوامی در ادامه تصریح کرد: سفرهای زیارتی و محصولات آموزشی از جمله جوایز این رویداد است و همچنین می‌توانیم این زمینه را ایجاد کنیم که گروه‌های برگزیده در همایش ملی نیز شرکت کنند و اجراهای چرخشی در کل کشور به عنوان کاروان نمایشی بچه‌های مسجد داشته باشند.

وی یاد آور شد: یکی دیگر از گزینه‌های بخش جوایز، اجرای آثار نمایشی شاخص در سالن‌های حرفه‌ای تئاتر تهران است و افراد علاقه مند به شرکت در این رویداد می‌توانند به حوزه هنری مراجعه کنند یا گروه خود را در سایت www.art fest.ir «دفتر محافل و جشن‌های حوزه هنری کل کشور» ثبت کنند.

سید قوامی با بیان اینکه ما نیز از این گروه‌ها پشتیبانی می‌کنیم، اضافه کرد: با توجه به ثبت بیش از ۱۵۰ اثر نمایشی با موضوعات و محتوای متناسب با اجراهای مسجدی، حتی اگر گروهی نیاز به متن نمایشی داشته باشد، می‌توانیم از آنها حمایت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha