۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84946314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آداب و رسوم ایرانیان در قاب جشنواره های البرز تماشایی است

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به جشنواره محور شدن گردشگری این استان اعلام کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته، امسال نمایش آداب و رسوم و وحدت ملی و دینی ایرانیان در قاب این جشنواره ها برای مردم و گردشگران کشور تماشایی است.

فریدون محمدی روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا  افزود: با  توجه به وجود اقوام ایرانی در استان البرز و نامگذاری این استان به نام «ایران کوچک » از سوی رهبر معظم انقلاب ، برآن شدیم تا  از امسال اتحاد و همدلی ایرانیان را در قاب جشنواره های فرهنگی البرز به نمایش بگذاریم .

وی  با بیان اینکه سینه ستبر البرز مالامال از عشق به تمام  اقوام ایرانی است ، گفت:  سرزمین اقوام برآن شده تا رنگین کمان مردمان سرزمین پارس را در قالب جشنواره ها معرفی و اتحاد ملی و همدلی  مردم و مسوولان کشورمان را به رخ جهانیان بکشد.

 مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری ، صنایع دستی استان البرز اظهار داشت : جشنواره های فرهنگی ایران کوچک از اواخر آبان ماه جاری میزبان گردشگران، مسافران و مردم خوب کشورمان بوده و تاریخ و تمدن ایران زمین را در قالب این جشنواره ها  از طریق رسانه ها به جهان مخابره خواهیم کرد.

آداب و رسوم ایرانیان در قاب جشنواره های البرز تماشایی است

محمدی ادامه داد: جشنواره های ایران کوچک از سوغات ، صنایع دستی، غذاها ، موسیقی  تا آداب و رسوم و  مناظر طبیعی مناطق مختلف  کشور و البرز را به جهانیان معرفی خواهند  کردو روزهای با نشاطی را برای  مردم کشور و البرز رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: از آنجا که البرز سرزمین عصاره اقوام ایرانی است ، بر این اساس جشنواره البرز قوی را سرلوحه قرار داده ایم که در قاب این جشنواره مردم دیدنی ها و شنیدنی های زیادی را شاهد خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : جشنواره البرز قوی افزون بر نمایش داشته های فرهنگی و سرگرمی های متنوع  دارای بخش های  آموزشی، ورزشی و اجرایی  است

و مردم از این برنامه ها لذت خواهند برد.

آداب و رسوم ایرانیان در قاب جشنواره های البرز تماشایی است

وی با تاکید  بر اینکه  امسال  گردشگری البرز جشنواره محور شده است ، افزود: سه جشنواره بزرگ فرهنگی از آخر آبان ماه جاری در شهرستان کرج و در مکان های تاریخی و تفریحی این منطقه بر روی مردم و گردشگران گشوده می شود.

محمدی گفت : اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افزون بر کرج  در ۶ شهرستان ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان ، چهارباغ ، فردیس و اشتهارد تا پایان سال جاری جشنواره برپا می کند و مردم را به نظاره دیدنی ها فرا می خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز در تشریح جزییات جشنواره های کرج گفت:  نخستین جشنواره  با نام  اقوام، صنایع دستی و جاذبه های اقوام ایرانی با اجرای موسیقی در پارک ایران کوچک است که از ۳۰ آبان ماه جاری  فعالیت خود را شروع می کند؛ جشنواره ای که حدود ۲۰ روز  ادامه خواهد داشت .

وی تاکید کرد:  قرار شده همه اقوام ایرانی داشته های خود را  اعم از موسیقی، ‌لباس،‌ غذا و بازی های محلی  را در این جشنواره  به نمایش بگذارند و شادمانی و نشاط اجتماعی ایجاد کنند.

دومین جشنواره گردشگری البرز مختص کودک و نوجوان  است که در آذرماه در کاخ  تاریخی مروارید مهرشهر کرج  به مدت یک ماه برگزار می شود و هدف این است که دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را با مقاصد گردشگری  البرز و کشور آشنا  کند.

آداب و رسوم ایرانیان در قاب جشنواره های البرز تماشایی است

در محل جشنواره  کاخ مروارید دانش آموزان جاذبه های گردشگری  البرز را خواهند شناخت و  با خدمات گردشگری شامل هتلداری  و آژانس داری  نیز آشنا  می شوند ضمن آنکه این جشنواره

برنامه ای جذاب بر ارتقای روحی نسل آینده ساز است .

سومین جشنواره گردشگری مربوط به معرفی غذاهای محلی ایران و البرز است که در پارک ایران کوچک در ماه های پایانی سال جاری پذیرای هزاران بازدید کننده خواهد بود. در این جشنواره غذاهای محلی کشورمان با حضور برندهای کشوری و استانی معرفی خواهند شد.

آداب و رسوم ایرانیان در قاب جشنواره های البرز تماشایی است

پیست اسکی دیزین  چهارمین مکان  جشنواره گردشگری البرز

آداب و رسوم ایرانیان در قاب جشنواره های البرز تماشایی است

چهارمین جشنواره  گردشگری البرز به بازی های زمستانی در پیست بین المللی دیزین  اختصاص دارد که با هدف معرفی پیست های اسکی و ورزش های زمستانی از نیمه اول دی ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

در این جشنواره  مسابقات اسکی طناب کشی و ورزش های زمستانی پیش بینی شده است و هتل های گچسر، دیزین  و سایر هتل های کوهستانی پذیرای گردشگران خواهند بود، این جشنواره با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برپا می شود.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای ۵۵۰ اثر تاریخی ، طبیعی و گردشگری است که بیش از ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

جاده گردشگری کرج - چالوس ، تپه تاریخی ۹ هزار ساله ازبکی ، بیش از ۱۶۰ روستای هدف گردشگری، کاخ  های تاریخی مروارید، ناصری،سلطانیه،کاروانسراهای تاریخی ینگی امام و شاه عباسی ، بیش از ۲۰ حمام تاریخی و چندین محوطه باستانی از جمله دیدنی های این استان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha