۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84946186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۸۰ نوزاد در یمن می میرد

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸
کد خبر: 84946186
روزانه ۸۰ نوزاد در یمن می میرد

تهران – ایرنا – معاون وزیر بهداشت یمن گفت: روزانه بیش از ۸۰ نوزاد در یمن به دلیل کمبود امکانات جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی یمن(سانا) نجیب القباطی روز پنجشنبه افزود: سالانه یک میلیون و ۱۲۰ هزار نوزاد در یمن به دنیا می آید که ۳۹ درصد آن را نوزادان نارس تشکیل می دهند.

بخش بهداشت و درمان یمن به ۲ هزار دستگاه نگهداری کودکان نارس نیاز دارد که هم اکنون فقط ۶۳۲ دستگاه در مراکز درمانی وجود دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید پایان یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha