۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84946130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانون اصلاح انتخابات شوراها، آماده طرح در صحن علنی مجلس است

خرم‌آباد- ایرنا - رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار و آماده طرح در صحن علنی مجلس است.

"محمدصالح جوکار" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص تخلفات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال های اخیر افزود:‌ آماری از میزان این تخلفات و یا افراد متخلف در دست ندارد اما اصلاح قانون انتخابات شوراها در دست اقدام است.

وی ادامه داد:‌ نظارت بر انتخابات را مجلس انجام می دهد اما پس از موفقیت در انتخابات؛‌ نظارت بعدی بر عملکرد شورا وجود ندارد که فقدان این نظارت؛ مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا تغییراتی بر نظارت ابتدایی انتخابات شوراها ایجاد و تغییراتی در ترکیب افراد اعمال می شود چراکه تاکنون هیات نظارت بر این انتخابات از مجلس شورای اسلامی بود اما اکنون نمایندگان دستگاه قضایی و برخی دستگاه های اجرایی هم مدنظر قرار دارند.

جوکار با بیان اینکه نظارت پس از انتخابات بر عملکرد شورا ها نیز اعمال خواهد شد اظهار داشت:‌ در خصوص انتخابات شهرداری ها نیز تغییراتی خواهیم داشت که باید در صحن مجلس رای بیاورد و پس از آن پیشنهاداتی در این زمینه مطرح و یررسی می شود.

وی همچنین گفت: در سفر ۲ روزه به لرستان؛‌ مشکلات شورا و شهرداری ها و تعامل آنها با دیگر دستگاه ها با حضور استاندار و نمایندگان بررسی و پیشنهاداتی مطرح شد که در اصلاح قوانین موثر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha