۱۵۰ هزار کلاس درس توسط خیران در کشور ساخته شده است

همدان- ایرنا- مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور گفت: از زمان فعالیت خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط آنها احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جعفری روز پنجشنبه در نشست تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، با اشاره به افزایش قیمت ساخت مسکن، اظهار داشت: در تلاش هستیم ساخت یک مدرسه را به چند خیر واگذار و با انجام طرح «متر یک ساخت یک مدرسه» را به تعداد بیشتری از خیران واگذار کنیم.

جعفری با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور جوانانی است که به آنها حرفه آموزی نشده است؛ تصریح کرد: اگر هنرستان‌ها و بحث کار و دانش تقویت شود، هنرآموزان وارد بازار کار می‌شوند و مشکلاتشان حل می‌شود بنابراین توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی مصداق بارز باقیات‌الصالحات است، ادامه داد: در سال‌های اخیر تعهدات خیران بالا رفته و مدارس زیادی در کشور ساخته شده است.

جعفری افزود: مشکلاتی از نظر افزایش هزینه‌ها برای مدرسه‌سازی به وجود آمده اما اگر خیرین در مناطق روستایی ۳۰ درصد و در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند، مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

استاندار همدان نیز گفت: سرشت ایرانیان با نیک اندیشی عجین شده است و خیرینی در کشور داریم که تمام اموال خود را برای کار خیر هزینه می‌کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: خیرانی در کشور مانند مرحوم علیپور داریم که تمام اموالشان را وقف کردند؛ این مرحوم که تاجر فرش بود از کشور آلمان به کشور بازگشت و تمام اموال خود را در زمینه مدرسه‌سازی هزینه کرد.
 
وی با بیان اینکه ما با تمام وجود به خیرین تعظیم و ادای احترام می‌کنیم ابراز امیدواری کرد: خداوند بر مال و عمر خیرین، برکت دهد.

خیرین مدرسه‌ساز به عدالت آموزشی کمک می‌کنند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز گفت: خیرین مدرسه‌ساز به وجود آورنده تفکر خیری در سطح کشور هستند و به عدالت آموزشی کمک می‌کنند.

علی فراهانی اظهار داشت: ۲۴۶ خیر مدرسه ساز در استان همدان وجود دارد که تاکنون ۳۵۰ پروژه با ۲ هزار و ۱۴۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده اند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد مدارس کشور، توسط خیرین ساخته شده است تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز به وجود آورنده تفکر خیری در سطح کشور هستند و به عدالت آموزشی کمک می‌کنند.

فراهانی ادامه داد: خیلی از استان‌ها به دلیل تمکن مالی، امکانات و خیرین بیشتری دارند و همدان از این امکانات برخوردار نیست ولی به دلیل حضور افراد نیک اندیش در استان، جایگاه ششم کشور را در زمینه ساخت مدرسه توسط خیرین داریم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان خاطرنشان کرد: ۸۲ پروژه خیری با بیش از ۵۰۰ کلاس درس در ۶۷ هزار متر مربع و ۱۱۳ میلیارد تومان در حال احداث است.

فراهانی با بیان اینکه ۳۱ درصد مدارس ساخته شده در استان همدان توسط خیرین ساخته شده است افزود: ما همواره به کار خیر مدرسه‌سازی نیاز داریم چراکه خیلی از فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی است و نیازمند بازسازی است.

استان همدان ۳۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha