۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار سفرهای رییس جمهور به عشایر اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: رییس جمهور در سفرهای استانی خود ۲ هزار ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش های مختلف به عشایر اختصاص داده است.

مهدی میزبان روز پنجشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای امور زیربنایی، تولیدی، خدمات رسانی و عمرانی و تسهیلات به این قشر تولیدکننده اختصاص یافت.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران افزود: این منابع اعتباری در استان های مختلف در حال تخصیص است و امید می رود با این اعتبارات گام های مهم برای رونق اقتصادی عشایر برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات عشایر ناشی از خشکسالی گفت: خشکسالی، کاهش میزان تولید علوفه در مراتع، گرانی نهاده های دامی و پایین بودن قیمت دام زنده یکی از دغدغه های اصلی و مهم این قشر تولیدکننده در شرایط کنونی است.

میزبان افزود: قمیت نهاده های دامی تا ۶ برابر افزایش یافته است اما میزان افزایش قیمت دام زنده و گوشت قرمز به ۲ برابر نمی رسد در این شرایط دامداران عشایر دام خود را با قیمت بسیار پایین عرضه می کنند.

وی گفت: برای کاهش اثرات خشکسالی در عشایر، طرح های متعدد در دست پیگیری و اجرا است و تلاش داریم تا با پرداخت تسهیلات برای تامین علوفه مدت دار، تامین نهاده های دامی، خرید امانی دام و نیز صادرات دام زنده بخشی از مشکلات و دغدغه های این دامداران کاسته شود.

اخذ مجوز صادرات ۲۰۰ هزار راس دام عشایر 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: برای صادرات ۲۰۰ هزار راس دام عشایر برنامه ریزی و مجوز آن دریافت شده است و تاکنون ۱۰ هزار راس دام زنده عشایر به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی با بیان اینکه یک راهکار برای کاهش اثرات خشکسالی و کمک به معیشت عشایر، تنوع دادن به منابع درآمدی این قشر است افزود: تلاش داریم تا با طرح های ۹ گانه منابع درآمدی عشایر افزایش یابد در این باره طرح ها تهیه شده و در مرحله ابلاغ است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری، توسعه باغات در زمین های شیبدار، توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی و زنبورداری از جمله این طرح ها است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha