۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 84945960
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

آنچه در ناآرامی‌های امروز بوکان گذشت +فیلم

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبر: 84945960
آنچه در ناآرامی‌های امروز بوکان گذشت +فیلم

تهران - ایرنا - تشییع جنازه یکی از کشته شدگان ناآرامی‌های اخیر در بوکان صبح پنجشنبه با حاشیه‌هایی همراه بود و برخی شرکت‌کنندگان در این مراسم پس از بازگشت با اقدامات هنجارشکنانه فضای این شهر را ناآرام کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مراسم بطور معمولی پیش رفت و هیچ نیروی نظامی و انتظامی نیز در محل خاکسپاری حضور نداشت ولی در مسیر برگشت، تعدادی آشوبگر با سواستفاده از موقعیت، شرایط آرام را متشنج کرده و به خشونت کشیدند.

در سه روز گذشته اگر چه جمع زیادی از کسبه و بازاریان شهرهای بوکان و مهاباد به دلیل فشار ناشی از تهدید گروه‌های آشوب‌طلب ناچار به تعطیلی واحدهای صنفی خود شدند ولی این ۲ شهر طی این مدت تنها شاهد تجمعات بسیار پراکنده ای بود.

امروز اما، هنگامی که مردم از مراسم خاکسپاری به سمت شهر بر می‌گشتند، عده‌ای با سردادن شعارهای هنجارشکنانه و مسدود کردن خیابان، ابتدا به ساختمان شهرداری حمله کرده و بخشی از آن را آتش زده و ضمن شکستن شیشه های ساختمان، لوازم و تجهیزات اداری و اسناد و پرونده‌ها را بیرون ریخته و سوزاندند تا تجمع به خشونت کشیده شود.

این افراد ضمن مسدود کردن مسیر عبور ماشین‌ها از طریق آتش زدن لاستیک، یک خودروی شخصی که حاضر به توقف و همراهی با آنها نشد را در وسط خیابان آتش زدند.

اغتشاشگران با تخریب اموال عمومی در برخی معابر اصلی شهر و روشن کردن آتش و ریختن وسایلی همچون سطل‌های زباله، چوب و سنگ، راه را مسدود کرده و ۲ مغازه فروش مواد غذایی را در محله اسلام‌آباد شهر به آتش کشیدند.  

تصاویری به دست ایرنا رسیده که نشان می‌دهد اغتشاشگران به مردمی که با آنان همراهی نکردند نیز آسیب وارد کرده و ضمن جلوگیری از تردد خودروها، فروشگاه زنجیره‌ای کوروش را تخریب و اجناس و کالاهای موجود را داخل آن را به خیابان ریخته و خسارت زیادی به این واحد صنفی زدند.

آنچه در ناآرامی‌های امروز بوکان گذشت 

پیگیری‌ها از فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی حاکی از ورورد نیروهای پلیس ضد شورش برای برقراری امنیت در این شهر است که با حضور نیروهای پلیس در بوکان، اغتشاشگران متفرق شده و امنیت در این شهر برقرار است.

آنچه در ناآرامی‌های امروز بوکان گذشت 

آنچه در ناآرامی‌های امروز بوکان گذشت 

آنچه در ناآرامی‌های امروز بوکان گذشت 

۲ شب پیش نیز اغتشاشگران در درگیری با نیروهای مدافع امنیت در جاده حصار بوکان یک پاسدار مدافع امنیت (سردار شهید رضا الماسی) را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسانده و متواری شدند.

در برخی دیگر از شهرهای استان آذربایجان غربی همچون خوی، مهاباد، ارومیه و پیرانشهر نیز در روز پنجشنبه تجمع‌های پراکنده با حضور تعداد محدودی برگزار شد که با حضور به موقع پلیس و درخواست از تجمع‌کنندگان بدون اتفاق خاصی متفرق و اوضاع تحت کنترل پلیس در آمد.

با وجود این تنش‌ها، هم اکنون شهرهای استان آذربایجان غربی در آرامش هستند و اوضاع عادی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha