استاندار اردبیل: تولید ثروت پایدار در جامعه مستلزم ایجاد فضای علم‌آموزی است

اردبیل-ایرنا - استاندار اردبیل با بیان اهمیت علم و تولید ثروت در سایه دانش ، ایجاد زمینه و فضای علم آموزی را گامی برای تولید ثروت پایدار در جامعه دانست.

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در شاخص‌های مختلف و از جمله فضای آموزشی، توسعه فضای علم آموزی را گامی برای ایجاد تحول در خانواده‌ها و رشد و ترقی جامعه عنوان کرد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل یادآورشد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۶ متر مربع بوده که این میزان در استان اردبیل چهار متر مربع است.

استاندار اردبیل با اشاره به خدمات خیرین مدرسه ساز در راستای افزایش فضای آموزشی اظهار کرد: سعادت جوامع در رشد علم و خلاقیت است و  در حال حاضر جوامع تلاش می‌کنند ، نخبگان سایر کشورها را به سمت خود جذب کرده و زمینه تولید علم و ثروت را از طریق منابع انسانی توانمند مهیا سازند.

عاملی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ای علم توسعه پیدا کند ، قاعده‌مندی و تولید ثروت مطابق با هزینه کردها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خروج از اقتصاد تک محصولی و فروش نعمت‌های خدادادی داخل کشور بدون توجه به تولید ثروت متاثر از علم میسر نمی‌شود و هم اکنون این موضوع باعث شده هزینه‌ها بیشتر از درآمد باشد.

استاندار اردبیل توجه به آموزش فرایند تولید ثروت از علم را یادآور شد و گفت: توجه به ارزش دانش و استفاده از آن در حوزه‌های مختلف تولید و کشاورزی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از بروز مشکل در هزینه- درآمدها نباشیم.

در این جشنواره بیش از ۲۲ نفر از خیرین مدرسه ساز تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha