بهترین روش ارتباط با مخاطب تولید محتوا در حوزه دیجیتال است

اردبیل - ایرنا - مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان اردبیل گفت: امروز بهترین روش ارتباط با مخاطب، تولید محتوا در حوزه دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حسینی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان که در سالن ورزشی شهید مبارکی اردبیل در حال برگزاری است، در مصاحبه با خبرنگاران افزود: امروز فضای مجازی جزو لاینفک زندگی بشر شده و لایه‌های مختلف اجتماعی را درگیر خود کرده است.به طوری که دشمن از همین ابزار به نفع خود بهره برداری کرده و سعی دارد با ترفندهای پیچیده و خاص ذائقه مردم را عوض کرده و اراده خود را به ملت ها تحمیل کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور بیان کرد: متاسفانه امروز تعدادی از جوانان ما به واسطه ترفندهایی که دشمنان در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، مبهوت عملیات روانی و اسیر دشمن شده‌اند و ناآگاهانه دست به اقداماتی می‌زنند که به نفع کشور نیست.

مسئول فضای مجازی بسیج استان اردبیل اضافه کرد: برای غلبه بر ترفندها و شیطنت‌های بدخواهان و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ضروری است جوانان علاوه بر افزایش سواد رسانه‌ای با جدیت در حوزه تولید محتوای دیجیتال وارد شوند و ماهیت حقیقی دشمنان را بر مردم برملا کنند.

 وی ادامه داد: ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻗﻢ ﺯﺩﻥ ﺭﻭﯾﺸﯽ ﻧﻮ ﻭ ﺗﺒﻠﻮﺭ ﺷﮑﻮﻓﺎیی و ﺧﻼﻗﯿﺖ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ‏تولید محتوا، ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در سطح استان ﮔﺎم مهمی است ‏ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻭ همکاری مسئولان استان، نخبگان و فعالان این حوزه ﻣﺤﻘﻖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.‏

حضور ۲۲ تیم در چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل

 مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان اردبیل نیز گفت: ۷۸ نفر از خواهران و برادران از سراسر استان در قالب ۲۲ تیم در چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج این استان شرکت کرده‌اند.

حسینی افزود: چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در سالن ورزشی شهید مبارکی اردبیل آغاز شده و به مدت ۲ روز تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۷ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در این رویداد ۴۸ ساعته که در سه بخش در حال اجرا است، در بخش پویانمایی ۱۰ تیم، در بخش برنامه‌ها و نرم افزارهای کاربردی ویژه تلفن همراه هشت تیم و در بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه هم چهار تیم با هم رقابت خواهند کرد.   

حسینی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار علاوه بر رویداد ۴۸ ساعته که به صورت حضوری در حال برگزاری است، رویداد تولیدات مردمی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان اردبیل ادامه داد: در فراخوان غیرحضوری رویداد تولیدات مردمی که در حوزه گرافیک مانند پوستر، عکس نوشته و موشن گرافی برگزار شد، حدود ۱۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد ارسال شده که بعد از داوری آثار منتخب اعلام و از آنها تجلیل خواهد شد.

حسینی گفت: بعد از داوری، آیین اختتامیه چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل همزمان با هفته گرامیداشت بسیج در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل(همایش فعالان فضای مجازی بسیج) برگزار و علاوه بر تجلیل از منتخبین، تیم‌های اول هر بخش به عنوان نمایندگان استان در رویداد کشوری که از ۱۹ تا ۲۲ آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

وی استعدادیابی، ایجاد نهضت تولید محتوا دیجیتال تخصصی، پرورش و شناسایی نخبگان این حوزه، آموزش و توانمندسازی تیم‌ها، سازماندهی و انسجام بخشی به تیم‌های تولید محتوا، استفاده از ایده‌ها و طرح‌های نو و حمایت از آنان برای رسیدن به بازار کسب و کار و تولیدات برتر کشوری را از جمله اهداف‌ برگزاری این رویداد عنوان کرد.

بهترین روش ارتباط با مخاطب تولید محتوا در حوزه دیجیتال است

رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج متفاوت از تمامی رویدادها و استارتاپ‌ها است

دبیر چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل هم در این نشست گفت: رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج متفاوت از تمامی رویداها و استارتاپ هایی است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

علی بیک افزود: در تمامی رویدادهای برگزار شده در جهان اصولا حداقل یک ماه قبل موضوع به شرکت کنندگان داده می شود اما در رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج همزمان با شروع حضوری رقابت‌ها، موضوع به شرکت کنندگان داده می شود که این امر نیازمند قابلیت و توانمندی خاص و ویژه شرکت کنندگان است تا منجر به تولید فرایند محور محتوا و محصول شود.

وی اظهار کرد: چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل در سه بخش پویانمایی ، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی ویژه تلفن همراه و  بازی‌های ویژه تلفن همراه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های تیم‌های محتوای بسیج رسانه استان اردبیل اظهار کرد: برای هر سه بخش پویانمایی ، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی ویژه تلفن همراه و بازی‌های ویژه تلفن همراه یک نفر مرشد (منتور) مجرب، کار بلد و حرفه‌ای نظارت دارند تا با راهنمایی‌های آنها عملکرد تیم‌های شرکت کننده از لحاظ فنی افزایش و تولیدات فاخری داشته باشند.

او بیان کرد: همچنین در حاشیه برگزاری این رویداد علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و ورک‌شاپ برای تیم‌های شرکت‌کننده ، از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی جهت آشنایی، اشتغال‌زایی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تیم‌های شرکت‌کننده دعوت می‌شود.

دبیر چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان می‌توان این رویداد را در سطح وسیع و ملی به میزبانی اردبیل برگزار کرد.

وی ظرفیت و چالش‌های استان، معضلات اجتماعی ، دشمن شناسی در قره‌باغ، شهدای چالدران تا حرم و مکتب سردار قاسم سلیمانی را موضوعات بخش پویانمایی، قرآن و عترت، جهاد خدمت، گردشگری، خدمات شهری، ورزش و سلامت، سبک زندگی و آموزش و تربیت را موضوعات بخش برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی ویژه تلفن همراه و قرآن و عترت، اقتدار ایران، سبک زندگی، بازی‌های آموزشی، گردشگری، خدمات شهری و سلامت و ورزش را موضوعات بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه عنوان کرد.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی و استقبال بسیار خوب فعالان و نخبگان فضای مجازی استان از این رویداد ادامه داد: پارسال در سومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل در مجموع ۱۴ تیم شرکت کرده بود که امسال این رقم به ۲۲ تیم افزایش یافته است.

او با بیان اینکه اردبیل در رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج جزو ۱۰ استان برتر کشور است، گفت: امیدواریم با تولید آثار فاخر، تلاش اهالی رسانه و حمایت متولیان و مسئولان جایگاه استان اردبیل بیش از پیش در این رویداد ملی ارتقاء یابد.

محتوای دیجیتال یک صنعت است

سرپرست منتورهای (مرشدهای) چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اردبیل نیز در این آئین گفت: امروز تولید محتوای دیجیتال در دنیا یک صنعت است به طوری که از لحاظ گردش مالی با صنعت نفت و پتروشیمی رقابت می‌کند.

محسن وحدانی با بیان اینکه نگاه‌ها باید به حوزه فضای مجازی و تولید محتوای دیجیتال تغییر کند، افزود: تولید محتوای دیجیتال خدمات نیست بلکه با ایجاد گفتمان باید در کشور به صنعت تبدیل شود تا بتوان از این صنعت نهایت استفاده را کرد.

وی با اشاره به حضور منتورها در هر سه بخش این رویداد بیان کرد: مربی و منتور (مرشد) فرق و تفاوت دارد به طوری که مربی اصولا بعد از ارائه آموزش‌های لازم به تیم‌ها آنجا را ترک می‌کند ، در حالی که منتور تقریبا به طور شبانه‌روز در کنار تیم‌های شرکت‌کننده بوده و با استفاده از تجربیات خود و با ارائه راهنمایی‌های لازم تلاش می‌کند اشتباهات و خطاهای احتمالی تیم‌های شرکت‌کننده را رفع کند تا آنها بتوانند آثار فاخری تولید کنند.

وی با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی منتورها اظهار کرد: در این رویداد خانم ابراهیمی در بخش پویانمایی، مهدی نوری در بخش برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی ویژه تلفن و کامیار اسدی در بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه به عنوان منتور (مرشد) همراه و در کنار تیم‌های شرکت‌کننده هستند.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشاورزی منطقه بیان کرد: برای رفع و غلبه بر مشکل بیکاری هزاران فارغ‌التحصیل کامپیوتر و آی تی استان نیاز است در طول سال چندین رویداد در اردبیل برگزار شود. 

وحدانی با اشاره به وجود استعدادهای بسیار درخشان در استان اردبیل خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به این صنعت شد و اضافه کرد: اردبیل در بخش انیمیشن یکی از قطب‌های مهم در کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha