تبدیل یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار در استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر از خطوط مسی انتقال برق در استان اردبیل با کابل‌های خودنگهدار تعویض شده که این امر منجر به کاهش قابل توجه تلفات و افزایش کیفیت برق منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین قدیمی روز پنج شنبه در نشست با فرماندار خلخال با اشاره به اجرای عملیات تبدیل یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه انتقال برق مسی به کابل خود نگهدار در استان اردبیل اعلام کرد: اولویت اول در اجرای این پروژه مسیرهایی است که احتمال وقوع سرقت سیم در این مناطق زیاد بوده یا سرقت سیم اتفاق رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: دومین اولویت مسیرهایی است که دارای ضعف برق هستند که با تعویض سیم، هم ضعف برق از بین رفته و هم شاهد کاهش تلفات شبکه در این مناطق خواهیم بود.

قدیمی گفت: مجموع این پروژه هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که برای اجرای این پروژه هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی گفت: از یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر طرح تعویض کابل خود نگهدار به تفکیک  شهرستان اردبیل  ۳۰۰ کیلومتر، امور یک برق اردبیل ۸۰ کیلومتر، امور دو برق اردبیل ۱۲۰ کیلومتر، امور سه برق اردبیل ۱۰۰ کیلومتر، سرعین ۱۵ کیلومتر، نیر ۴۲ کیلومتر، نمین ۱۴ کیلومتر، پارس آباد و اصلاندوز ۲۹۰ کیلومتر، مشگین شهر ۱۲۴ کیلومتر، خلخال ۱۷۵ کیلومتر، کوثر ۵۰ کیلومتر، گرمی ۱۲۰ کیلومتر و بیله سوار ۱۷۰ کیلومتر در دست اجراست.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی جایگزینی کابل خود نگهدار در شهرستان خلخال تاکنون ۷۰ کیلومتر کابل خود نگهدار جایگزین سیم‌های مسی شده و در حال حاضر نیز اجرای این طرح در مناطق مختلف این شهرستان ادامه دارد.

وی گفت: اجرای طرح کابل خود نگهدار با بکارگیری از ظرفیت ۷ پیمانکار توانمند هم اکنون در همه مناطق استان اردبیل در حال اجرا است.

تبدیل یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار در استان اردبیل

قدیمی گفت: با پایان عملیات اجرای این پروژه بزرگ، قسمت عمده ای از مشکل سرقت سیم‌های برق که یکی از علل نارضایتی اصلی مشترکین و چالش اساسی این شرکت محسوب می‌شود، برطرف خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر این با تبدیل سیم مسی  به کابل خودنگهدار به دلیل افزایش سطح مقطع، قسمت عمده ای از ضعف برق مناطق مشکل دار استان حل خواهد شد ضمن اینکه این افزایش مقطع همزمان موجب کاهش تلفات شبکه نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ناپایداری‌هایی که در شبکه سطح فشار ضعیف بخصوص در مواقع بحرانی مانند بارش برف و طوفان به وجود می آید، نیز با اجرای این طرح و افزایش سطح پایداری شبکه از بین خواهد رفت.

وی گفت: با اجرای دو مانور اصلاح شبکه در خطوط انتقال برق شهرهای هشجین مرکز بخش خورش رستم خلخال وهمچنین شهر کلور مرکز بخش شاهرود این شهرستان هم اکنون مشکل قدیمی قطعی برق و افت ولتاژ در این شهرها و مناطق تابعه برطرف ومیزان پایداری برق ارتقا یافته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با وجود اینکه راه‌اندازی پست ۶۳ کیلولت برای ناحیه صنعتی گزاز خلخال از مصوبات سفر استاندار اردبیل به این شهرستان است این پروژه از سوی شرکت توانیر به علت نداشتن صرفه اقتصادی و ضریب پایین مشترکین رد شده  است.

قدیمی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق اردبیل برای تامین برق این ناحیه، برق رسانی به ناحیه صنعتی گزاز را با قدرت یک مگاوات طراحی وبزودی ان را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۷۰ عدد تیر برق از مجموع تعهد جابجایی ۲۰۰ تیربرق در خلخال انجام شده است، گفت:علت کندی در جابجایی تیرهای برق دراین شهرستان نبود پیمانکار برای اجرای چنین پروژه هایی در منطقه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha