وضعیت کارکنان پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در حال ساماندهی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: پرداخت حقوق کارکنان پایگاه‌های میراث ملی و جهانی که پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه هم جزء آن‌ها است و کارکنان آن به مرمت، ‌حفاظت و نگهبانی مشغول هستند همواره با تاخیر و تعلیق مواجه بوده و این مهم هم اکنون در حال ساماندهی است.

سید سعید صفوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت حقوق این کارکنان از محل طرح‌های عمرانی است که تا به جریان بیفتد سه ماه از سال می‌گذرد، بنابراین هرسال عقب‌ماندگی در پرداخت حقوق وجود داشت.
وی یادآوری کرد: سال‌ها است که وضعیت استخدام و قرارداد کاری کارکنان بسیاری از آن‌ها هم بلاتکلیف و نابسامان بوده که با اقدام بسیار خوب وزارتخانه برای اولین بار در حال ساماندهی کامل است..
صفوی افزود: حلِ این مشکل با دستورالعملی منتج شده وزارت میراث‌فرهنگی کشور از تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ باهدف انتظام بخشی به امور اداری و استخدامی کارکنان پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، در شورای معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصویب شد.
به گفته این مسوول، طبق ماده یک‌فصل اول این دستورالعمل، آن دسته از کارگران شاغل در پایگاه‌های میراث ملی و جهانی که از محل اعتبارات ملی حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، پیش از اسفند سال ۱۴۰۰ شاغل به کار بوده‌اند، مشمول این دستورالعمل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه که افراد جذب و به کارگیری‌ شده "در چارچوب سازوکار پیش‌بینی‌شده در این دستورالعمل" از لحاظ حق‌الزحمه مشمول مقررات قانون کار و قرارداد آنان از طریق شرکت‌های پیمانکاری مربوط، تنظیم و از نظر خدمات درمانی، بازنشستگی، حوادث ناشی از کار و غیر از آن و سایر خدمات، مشمول مقررات قانون تأمین اجتماعی خواهند بود اضافه کرد: حق بیمه مقرر همه ماهه برابر با قانون تامین اجتماعی از طریق شرکت یاد شده به صندوق مربوطه واریز خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: لیست کامل کارکنان پایگاه‌ میراث جهانی گنبد سلطانیه از ابتدای سال توسط امور اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان و پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تنظیم و در اختیار امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرارگرفته شد تا در اختیار شرکت پیمانکاری قرار دهند.
وی با بیان اینکه از شهریور امسال کارکنان سایت جهانی گنبد سلطانیه ۲ ماه حقوق خود را به صورت علی‌الحساب از این شرکت دریافت کردند اظهار داشت: به‌زودی برابر گزارش مدیرکل پایگاه‌های وزارتخانه با عقد کامل قرارداد تمامی پایگاه‌های جهانی و ملی ایران با شرکت پیمانکاری توسط امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارتخانه این روال مسیر عادی خود را در پیش خواهد گرفت.
وی یادآور شد: بر این مبنا اقدامات لازم برای عقد قرارداد شرکتی با کارکنان پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در حال انجام است.
گفتنی است که یکی از بخش‌های مهم و حساس‌ حوزه میراث‌فرهنگی، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی است که وظیفه حفاظت، مرمت، نگهداری و مطالعه و پژوهش در بناها و محوطه‌های تاریخیِ شناخته‌ شده این کشور را دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha