۲۸۰ کلاس درس خیرساز در استان اردبیل در دست احداث است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل اعلام کرد: هم اکنون ۸۴ پروژه در قالب ۲۸۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در مناطق مختلف استان اردبیل در دست احداث است.

حسن محمدی ادیب روز پنجشنبه در آیین بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل اظهار گفت: تاکنون ۴۱۶ واحد مدرسه با یک هزار و ۶۵۲ کلاس درس توسط خیرین در استان اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی مجموع تعهدات خیرین طی ۲۳ جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان اردبیل را یک هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در این استان گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل با استاندارد و میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

کلام الله صفری استاندارد فضاهای آموزشی ایران را هشت متر مربع و میانگین کشوری آن را پنج متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل حدود چهار متر مربع است.

وی با درخواست از خیرین مدرسه ساز برای احداث واحدهای آموزشی در سطح استان اردبیل به منظور تامین کمبودهای فضاهای آموزشی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در برخی نواحی و مناطق استان اردبیل حتی کمتر از چهار متر مربع و پایین از نصف میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خواستار برچیده شدن مدارس کانکسی در استان اردبیل با اقدام خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز شد و اظهار کرد: بسیاری از مدارس قدیمی و خشتی استان نیز نیازمند مساعدت و خیرین مدرسه ساز است.

رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز در این آیین گفت: ۳۵ درصد از مدارس و کلاس های درس کشور و استان اردبیل توسط خیرین احداث شده است.

جواد قرآن نویس افزود: نیاز به فضاهای آموزشی در بسیاری از مناطق استان اردبیل بسیار بالاست به طوری که برخی مدارس دو نوبته شده و تعداد دانش آموزان برخی کلاس ها به ۴۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین خیرین مدرسه ساز تعهدات خود را در امر مدرسه سازی اعلام کردند و قرار است آمار تعهد خیرین مدرسه ساز در این استان پس از جمع بندی مجموع تعهدات، به صورت رسمی اعلام شود.

همچنین در این آیین از کتاب «بوی گلبرگ های خیس» نوشته جواد قرآن نویس رییس انجمن خیرین مدرسه ساز استان و خیر مدرسه ساز که   در خصوص زندگی و کارنامه اقدامات خیریه اوست، رونمایی شد.

در این آیین همچنین از خیرین برجسته مدرسه ساز استان اردبیل تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha