۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84945667
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: ایران نسبت به حقوق بشر بیشترین تکریم را قائل است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: آنچه که مایه مباهات کشور است و امروز به عنوان میراث گرانبها از شهدا به ارث رسیده، اینکه دنیا باید بداند که تمدن ایرانی نسبت به حقوق بشر بیشترین تکریم را قائل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "علیرضا قاسمی‌فرزاد" روز پنجشنبه در نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان «پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» بخ میزبانی ملایر افزود: نهضت ترجمه از درون باید اتفاق بیفتد از این جهت که باید ارزش‌های خودمان را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که ضد انسانی‌ترین اقدامات را انجام می دهند امروز با کشور ما مبارزه می کنند اظهارداشت: دشمنان به دلیل کینه و عداوت با مردم تلاش می کنند در کشور ما اغتشاش ایجاد کنند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: دشمنان در این خیال هستند که با تحریک اقشار مختلف می توانند در بین مردم رخنه کنند اما آنها خیال باطل دارند چراکه مردم هرگز از مسیر انقلاب فاصله نمی‌گیرند.

استاندار همدان گفت: کشور ما در مسیر متعالی قرار گرفته است و روز به روز این مسیر را بهتر طی می‌کند و دشمنان از این موضوع به شدت ناراحت هستند و نمی‌خواهند نمونه و الگو برای دیگر کشورها باشیم.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که در آسمان پرفروغ خود هزاران ستاره می درخشد که از تلالو خون پاک شهدا است.

قاسمی فرزاد گفت: هشت هزار شهید را در استان همدان تقدیم این شجره طیبه کردیم و در راس آنها شهید همدانی، علی چیت سازیان، شهید حاجی بابایی، سردار شهید حاج حسن تاجوک، شهیدان سردار حیدری، طالبی بیات و سلگی و سردار شمسی پور و هزاران سردار به خون خفته که خون پاک خود را برای اعتلای این کشور هدیه کردند.

استاندار همدان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: آثار گرانبهای در رابطه با زندگی نامه شهدا باید به زبان های مختلف ترجمه و به دیگر کشورها و ملت ها معرفی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا الگوی کامل و مجسمی هستند که باید رفتار و منش آن ها به رشته تحریر درآید.

«محمدمهدی مجذوبی» ادامه داد: امروز در نهضت ترجمه کسانی که هنرش را دارند، بخشی از این الگوها را به رشته تحریر درآوردند.

وی با بیان اینکه الگوهای بزرگی چون ائمه معصومین (ع) را هم می توانیم در قالب نهضت ترجمه به دنیا معرفی کنیم، تاکید کرد: باید بتوانیم الگوهای خود در زمینه دینداری و اخلاق را به عنوان یک نمونه ناب فرهنگی به سایر جوامع معرفی کنیم.

مجذوبی با تاکید بر توجه به سبک زندگی شهدا، خاطرنشان کرد: در زمینه تبیین سبک زندگی خانواده شهدا خیلی کار نشده است و ضروری است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان«پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» روز پنجشنبه و با حضور ۳۵۰ فرهیخته از ۲۰ کشور جهان، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، استاندار همدان و جمعی از مسئولان در ملایر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیام آیت‌الله "سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور در این همایش توسط دکتر زلفی‌گل وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری قرائت خواهد شد.

محوریت این همایش آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری و با معرفی و رونمایی از ترجمه کتاب‌های شهید «الکرخ»، «من رضا هستم» و «حاج جلال» است.

کتاب‌ «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی، «الکرخ»، ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» و «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی» است که در این همایش رونمایی خواهند شد.

همچنین قبل از آغاز همایش مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه ملی ملایر با ادای احترام به این شهدا مزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha