آیین اختتامیه همایش بین‌المللی مفاهیم دفاع مقدس در ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان«پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» روز پنجشنبه و با حضور ۳۵۰ فرهیخته از ۲۰ کشور جهان، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، استاندار همدان و جمعی از مسئولان در ملایر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیام آیت‌الله "سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور در این همایش توسط دکتر زلفی‌گل وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری قرائت خواهد شد.

محوریت این همایش آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری و با معرفی و رونمایی از ترجمه کتاب‌های شهید «الکرخ»، «من رضا هستم» و «حاج جلال» است.

کتاب‌ «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی، «الکرخ»، ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» و «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی» است که در این همایش رونمایی خواهند شد.

همچنین قبل از آغاز همایش مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه ملی ملایر با ادای احترام به این شهدا مزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

آیین اختتامیه همایش بین‌المللی مفاهیم دفاع مقدس در ملایر آغاز شد

اختتامیه این همایش در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و با توجه به ظرفیت بالای ملایر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این شهرستان واگذار شده که گامی مؤثر در ترویج مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در سطح جهان است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده و یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha