به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمود زاده روز چهارشنبه در چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: در آموزش و پرورش باید به سمت تاسیس مدارس غیردولتی بر پایه حوزه علمیه حرکت کنیم.
وی بیان کرد: امروز دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی نیز حضور دارند و در این مدارس هم اتفاقات خوبی در حال انجام است.
رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی است که این تربیت به تنهایی با آموزش و پرورش حاصل نمی شود.
محمود زاده گفت: در ارتباط پیوسته معلم با دانش آموز باید به همه مسائل پرداخته شود، تربیت باید در کلاس درس و با برنامه اتفاق بیفتد و به این امر باید به صورت جدی پرداخته شود.
وی افزود: معلمان از برخی رفتارها دلگیر هستند، این که بعد از ۱۱ سال رتبه بندی اجرا می شود، یکی از آن ها است. لذا با بها دادن به نیروها بسیاری از کارها میسر است.
رویکرد در مسائل تربیتی تغییر نگرش مخاطب است
معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش نیز در این همایش گفت: رویکرد در مسائل تربیتی تغییر نگرش مخاطب است و این موضوع به جد مد نظر است.
معصومه نجفی افزود: در میثاق نامه معلم قید شده است که معلم باید به مسائل تربیتی التزام داشته باشد. همه اتفاقات باید در معلم ظهور و بروز داشته باشد، بر همین اساس از مدیریت هرمی فاصله گرفته و در حال حرکت به سمت کار شبکه ای هستیم.
وی افزود: در این روش همه کارها بر معلم متمرکز می شود، که در کنار درس فارسی و ریاضی که به ساحت علمی می پردازد، به درس هدیه های آسمانی هم توجه شده تا تنها در ساحت علمی کار نشود.
وی گفت: برنامه ها و طرح ها در آموزش و پرورش به نام شهیدان مزین می شود که این امر در تغییر نگرش دانش آموزان موثر است.
نجفی عنوان کرد: طرح یار مهربان، طرحی است که به تجهیز کتابخانه های کلاسی می پردازد، در این کتابخانه ها کتاب ها بر اساس ساحت های ۶ گانه سند تحول چیده می شود.
چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی طی روزهای 25 و 26 آبان ماه به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود.
نظر شما