۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84945228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع کرونا بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال به صنعت سینمای کشور خسارت وارد کرد

گناباد-ایرنا- مدیر عامل موسسه سینما شهر ایران گفت: شیوع ویروس همه گیر کرونا در دو سال گذشته بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال به صنعت سینما در سطح کشور خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا هاشم میرزاخانی عصر چهارشنبه در حاشیه  بازدید از انجمن سینمای جوانان گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعطیلی سالنهای سینمای کشور در ۲ سال شیوع ویروس همه گیر کرونا موجب بیکاری موقت تعداد زیادی از فعالان سینمایی و خسارتهای بسیاری  به این بخش شد

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم بعد از کاهش تبعات شیوع ویروس کرونا از سینماها گفت: بعد از بازگشایی سینماها تنها در مرداد و شهریورماه سالجاری سینماهای استانهای مختلف  معادل فروش پنج سال قبل از شیوع این بیماری فروش داشتند.

 مدیر عامل موسسه سینما شهر ابراز امیدواری کرد: با روند رو به رشد استقبال مردم از سینماها بعد از شیوع ویروس همه گیر کرونا میزان فروش سینماهای کشور تا پایان امسال به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. 

وی گفت: عدالت فرهنگی و توجه به مناطق کم برخوردار و عنایت بیشتر به ظرفیتهای استانها را رویکرد مهم دولت سیزدهم در بخش‌های فرهنگی و از جمله خدمات سینمایی دانست و تصریح کرد: در این راستا شناسایی مشکلات سینماها و بهسازی سالن‌های فرسوده آنها از جمله رویکردهای موسسه سینما شهر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۵ شهر بالای ۵۰ هزار نفر در سطح کشور بدون سالن سینمایی هستند، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد سالنهای سینمایی کشور ۶۰۰ سینما بود که تا پایان سالجاری به ۸۵۰ سینما افزایش می یابد.

میرزاخانی گفت: در راستای رویکرد دولت برای توسعه عادلانه فرهنگی در خدمات سینماها، در سال گذشته ۱۰۰ سالن  سینما در سطح کشور راه اندازی شد و در تاپایان امسال هم ۱۵۰ سالن دیگر به تعداد سالن‌های سینما افزوده می شود.

وی گفت: در این زمینه در سفرهای استانی تلاش می شود با تفاهم نامه های مشترک با استانداران و مسوولان فرهنگی برای توسعه کمی و کیفی سینماها و فعالیتهای سینمایی آنها اقدام شود.

مدیر عامل سینما شهر با انتقاد از رکود فعالیت سینمای گناباد گفت: با وجود آنکه ماهانه بیش از یک میلیارد ریال و در طول سال حدود ۱۵ میلیارد ریال بابت حقوق و دستمزد و بیمه های پرسنل این سینما پرداخت می شود ولی این سینما  ماهانه پنج میلیون ریال از فروش فیلم درآمد زایی ندارد.

وی تاکید کرد: باید با فرهنگ سازی و فعالیتهای تجاری جانبی درآمد زایی سینمای گناباد افزایش یابد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران هم در جریان این بازدید به خبرنگاران گفت: عدالت فرهنگی و تمرکز زایی در ارایه خدمات و توجه به قابلیتهای استانها و مناطق کم برخوردار مهمترین رویکرد  این انجمن در سالجاری است.

مهدی آذرپندار خاطر نشان کرد:  ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوانان طی امسال به استانها و تجهیز دفاتر تابعه در شهرستانها و برگزاری جشنواره های منطقه ای اختصاص می یابد.

مدیر عامل موسسه سینما شهر و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان کشور از انجمن سینمای جوانان و سینمای گناباد  بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

موسسه سینما شهر یکی از موسسه های تابعه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انجمن سینمای جوان گناباد در زمینه آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت دارد.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha