محدودیت ارائه مدرک فرهنگیان برای افزایش حقوق برداشته می‌شود

تهران- ایرنا- «در پی پاسخ اداره قوانین مجلس به یک استفساریه و بخشنامه‌ی قریب‌الصدور آموزش و پرورش، محدودیت ارائه مدرک تحصیلی فرهنگیان حذف شده و هر مدرکی که بگیرند، در حقوقشان اعمال می‌شود».

«جبار کوچکی‌نژاد» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: بعد از اینکه اعلام رتبه‌بندی معلمان به آموزش و پرورش ابلاغ شد. بحث دیگری که مطرح شد اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اعمال مدرک تحصیلی را مجلس یکبار مصوب کرد و ایراداتی هم شورای نگهبان گرفت که در نهایت ایرادات هم رفع شد.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: در حوزه اعمال مدرک بخشنامه کردند که دو مدرک تحصیلی فرهنگیان را در این دوره اعمال کنند یعنی اگر فرهنگی دارای مدرک دیپلم بوده و فوق‌دیپلم گرفته همین دو مدرک را اعمال می‌کنند و اگر مدرک ارشد یا دکتری بگیرد، اعمال نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با استفساریه که انجام گرفت و پاسخی که قوانین مجلس ارائه داد و بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش خواهد کرد، دیگر برای فرهنگیان سقف مدرک تحصیلی وجود ندارد و هر مدرکی که می‌گیرند در حقوقشان اعمال می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر یک فرهنگی سه و چهار بار هم مدرک تحصیلی بگیرد اعمال می‌شود و این موضوع به این معناست که سقف مدرک تحصیلی فرهنگیان بسته نیست و در سقف‌های مختلف می‌توانند این احکام را صادر کنند.

کوچکی‌نژاد عنوان کرد: این موضوع برای فرهنگیان بسیار مهم بود و حداقل چند سال پیگیر این موضوع بودند که اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان به‌طور کامل انجام بگیرد و فرهنگیان به هر مقطعی که می‌رسد همان مدرک را اعمال کنند.

وی افزود: با تبصره‌ای که مجلس به معاونت قوانین مجلس کرد و پاسخی که وزارت آموزش و پرورش داد، این وزارتخانه هم ابلاغ کرده است که مدرک تحصیلی فرهنگیان را در هر سقفی می‌توانند اعمال کنند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha