۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 844
کد خبر: 84945120
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف + فیلم

تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی شریف در هفته منتهی به امروز جمعه ۲۷ آبان ماه در کنار فعالیت‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، برنامه های فرهنگی و پژوهشی نیز تدارک دیده است که برخی انجام شده و برخی دیگر در حال پیگیری است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، «اجرای طرح غربالگری تست قندخون و فشار خون و مشاوره تغذیه رایگان برای دانشگاهیان شریف»، برگزاری «نشست تبیین نقش جهاد دانشگاهی در بکارگیری علم و فناوری در دوران جنگ تحمیلی» و اعلام فراخوان برگزاری «بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۲» از جمله رویدادهای علمی فرهنگی به ابتکار دانشگاه شریف است. 

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف

«طرح غربالگری تست قندخون و فشار خون و مشاوره تغذیه برای دانشگاهیان شریف» ازجمله برنامه هایی بود که دانشگاه شریف در روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه همزمان با روز جهانی دیابت اجرا کرد.

این طرح به صورت رایگان در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه انجام شد.  

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف


مجموعه‌ بدنسازی، سونا و جکوزی دانشگاه صنعتی شریف نیز در همین روز (دوشنبه ۲۳ آبان) افتتاح شد.

آیین افتتاح این مجموعه با حضور دکتر نوبهاری مدیر حوزه ریاست، دکتر ابوالحسنی معاون دانشجویی، دکتر بنازاده مدیر تربیت‌بدنی و تعدادی از دانشجویان در طبقه منفی یک ساختمان شماره ۱ تربیت‌بدنی برگزار شد.

مدیریت تربیت‌بدنی این دانشگاه،‌ امکان تهیه کارت اشتراک ۳ماهه و ۶ ماهه (۱۲جلسه در ماه) را با تخفیف، جهت استفاده از خدمات این مجموعه فراهم کرده است. برنامه‌های تمرین و تغذیه نیز قرار است برای هر ورزشکار متناسب با شرایط جسمی او ارائه شود.

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف

سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به عنوان یکی از واحدهای پیشگام در اجرای پروژه‌های دفاعی دوران دفاع مقدس، نشست «تبیین نقش جهاددانشگاهی در بکارگیری علم و فناوری در دوران جنگ تحمیلی» را به نمایندگی از سوی جهادانشگاهی روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه برگزار کرد. 

در این نشست، اطلاعات فنی و پژوهشی بیش از ۶۰ پروژه‌ دفاعی موثر و موفق جهاددانشگاهی در دوران جنگ تحمیلی، توسط ۱۵ نفر از اعضای فعال در این حوزه ارائه شد.

توسعه فناوری بومی طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیک، ساخت مدارهای مایکروویو، توسعه فناوری بومی ساخت قطعات اپتیکی و رتیکل، توسعه فناوری بومی ساخت تجهیزات تحت خلأ بالا برای لایه نشانی توسعه و انتقال تکنولوژی ساخت فیوز مادن قرمز و نقش جهاددانشگاهی در رشد فناوری در صنایع دفاع و بخش خصوصی، بخشی از مباحثی بود که توسط مهندس کورس حمزه رئیس اسبق سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و از اعضای فعال در پروژه‌های دفاعی دوران دفاع مقدس در این نشست ارائه شد.

"عملکرد جهاد دانشگاهی در نیروی هوایی، پروژه‌های رادار، پدافند هوایی و موشکی"، "سنگر و پناهگاه‌های پیش ساخته بتنی،  پل شناور، اسکله نصب  سریع، سازه های شناور"پروژه های "بالن (مین هوایی)، مین دریایی، راکت موتور صندلی هواپیمای جنگنده"، "تولید فولادهای ویژه نظامی، تولید ورق موتور موشک، روتور ترمز هواپیمای F۱۴، مواد فلزی" و مباحث مربوط به "عملکرد جهاد دانشگاهی علم و صنعت در دوران دفاع مقدس" بخشی دیگر از  پروژه های دفاعی جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس بود که به ترتیب توسط مهندس کی ارسلان، مهندس شجاعی، دکتر حاجی تاروردی، مهندس صادقی و دکتر حمیدرضا صادق محمدی از پیشکسوتان این نهاد توضیحاتی درباره مشخصات فنی و پژوهشی آنها ارائه شد.

سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه فناورانه تاثیرگذار نظامی در دوران جنگ تحمیلی، نقش و جایگاه ویژه‌ای در پشتیبانی علمی و فناورانه کشور در این زمینه به عهده داشته است. 

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف همچنین قصد دارد همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان نقشه برداری، بزرگترین رویداد ملی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور را نیز برگزار کند.
این رویداد تحت عنوان «بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۲» قرار است در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت برگزار و نمایشگاه مربوط به آن در روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ برپا شود. 

مهلت دریافت مقالات برای علاقمندان شرکت در این همایش تا ۳۰ آذر ماه امسال تعیین شده است که در روز ۳۰ دی ماه به داوری گذاشته می شوند. 

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف

«کارگاه تعاملی آشنایی با دانشگاه های بین المللی دنیا» نیز از دیگر برنامه هایی است که دانشگاه شریف قصد دارد فردا (شنبه ۲۸ آبان ماه) برگزار کند. 

این برنامه ذیل «سلسله نشست های کارگاه آشنایی با دانشگاه‌های دنیا (انتقال تجربه)» از سوی پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار می شود. 

سخنرانان این کارگاه پژوهشگر میهمان دانشگاه صنعتی شریف دکتر محمد مشتری، دانشیار دانشگاه تامپره فنلاند و دکتر فاطمه سلیمی، پژوهشگر پسادکترا رصدخانه مهاجرت ایران و دکترای اقتصاد از دانشگاه اکس- مارسی فرانسه هستند. 

شیوه برگزاری این کارگاه‌ها به صورت مجازی است و لینک ثبت‌نام جهت شرکت در نشست به آدرس https://b۲n.ir/irphe۵ است. فضای کارگاه تعاملی بوده و شرکت‌کنندگان می‌توانند مسائل مرتبط به محتوای جلسه را مطرح کنند.

نگاهی به فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه شریف


"درخشش دوباره شریفی‌ها در مسابقات بین‌المللی طراحی هواپیما"

دانشجویان هوافضای دانشگاه‌ صنعتی‌ شریف نیز در این هفته گل کاشتند و در جدیدترین دوره از مسابقات بین‌المللی طراحی هواپیمای سبک ۲۰۲۲-۲۰۲۱ (RAeS) موفق به کسب مقام سوم شدند.

در مسابقات بین المللی طراحی هواپیمای سبک ۲۰۲۲-۲۰۲۱، تیم ShadX متشکل از دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مهندسی هوافضای شریف به سرپرستی دکتر محمدباقر ملائک، از میان ۵۰ تیم شرکت کننده با طراحی هواپیمای LyreBird این مقام را به دست آوردند.

رتبه های اول و دوم این دوره از مسابقات به ترتیب توسط انگلیس و ایتالیا کسب شد که اعضای این دو تیم را دانشجویان دکترا تشکیل دادند. نکته قابل توجه اینکه ShadX، تنها تیم در این مسابقات بود که کلیه اعضای آن دانشجویان مقطع کارشناسی هستند.

سامان بختیاری، آزاده ایزدی، ملیکا سبزیکاری، پارسا اینانلو، میلاد بهاری، آرش فتح لیپایی و زهرا جوینده اعضای تشکیل دهنده تیم ShadX هستند.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha