۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84944921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت رشته اسکیت در ایران فعال شده است

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84944921
 هشت رشته اسکیت در ایران فعال شده است

مشهد-ایرنا-رییس فدراسیون اسکیت گفت: ۱۲ رشته در اسکیت وجود دارد که تاکنون هشت رشته آن در کشور فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید هنرجو روز چهارشنبه در مجمع انتخابات رییس هیات اسکیت خراسان رضوی افزود: رشته های اسکیت فعال شده شامل "سرعت، اینلاین هاکی، اسکیت هاکی روی یخ، فری استایل، نمایشی، آلپاین، رولبال و رولر فری استایل" است.

وی بیان کرد: آمایش سرزمینی برای پرورش هر کدام از رشته های اسکیت حائز اهمیت است که هیات ها آن را مد نظر قرار دهند.

هنرجو ادامه داد: فدراسیون اسکیت برای توسعه این رشته به استانهای کشور در حوزه‌های تربیت مربی، ورزشکاران، داوران و حوزه‌های دیگر کمک خواهد کرد ولی ابتدا باید زیر ساخت‌های این رشته فراهم شود.

رییس فدراسیون اسکیت با اشاره به اقدامات این فدارسیون در ۶ ماه نخست سال جاری بیان داشت: فدراسیون در این مدت، لیگ نوجوانان و جوانان و بزرگسالان سرعت، مسابقات آلپاین و مسابقات فری استایل را برگزار کرده است.  

هنرجو ظرفیت های اسکیت خراسان رضوی را زیاد دانست و بیان کرد: این استان ورزشکاران خوبی در رشته سرعت اسکیت دارد و انتظار می رود با توجه به ظرفیت های موجود، تلاش ها را در زمینه پرورش ورزشکاران در سطح المپیک افزایش دهد.

جذابیت‌های ورزش اسکیت به مردم معرفی شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اسکیت در حوزه ورزش‌های همگانی جذابیت های بسیاری دارد و باید برای معرفی این ورزش به علاقمندان تلاش بیشتری کرد.

علی اکبر هاشمی جواهری عنوان کرد: این رشته ورزشی بسیار جذاب و پر طرفدار است که تمام سنین حتی سالمندان نیز به آن علاقه دارند و باید جذابیت های این رشته ورزشی به مردم معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: این رشته تنوع زیادی دارد و برای توسعه آن، تعمیرات در زیرساختهای مجموعه اسکیت سجاد مشهد ایجاد شده است.

در پایان این نشست، انتخابات رییس هیات اسکیت خراسان رضوی با حضور "محمد آرزومند و محمد عجم خراسانی" برگزار شد که در نهایت، عجم خراسانی با کسب ۲۰ رای مجدد برای یک دوره چهار ساله دیگر سکاندار هیات اسکیت استان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha