۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84944885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون: اکثر اعضای گروه ۲۰ جنگ اوکراین را محکوم می‌کنند/ موضع‌گیری علیه ایران

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در نشست سران گروه ۲۰ اعلام کرد که اکثر اعضای این گروه جنگ اوکراین را محکوم می‌کنند. وی همچنین در ادامه علیه ایران موضع‌گیری کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری فرانس۲۴، مکرون با اعلام این موضوع در این نشست که در بالی اندونزی برگزار می‌شود، افزود که فرانسه به دنبال تنش زدایی در جنگ اوکراین است. 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین مدعی شد که گروه ۲۰ از جمله چین هیچ "باج‌گیری هسته‌ای" را از جانب روسیه نمی‌پذیرد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین در ادامه ادعا کرد: ایران با بازداشت شهروندان فرانسوی و فعالیت های منطقه‌ای به طور فزاینده ای در قبال فرانسه تهاجمی می‌شود و از ایران می‌خواهم به آرامش و روح همکاری بازگردد و به ثبات منطقه‌ای و همچنین شهروندان فرانسوی احترام بگذارد.

وی همچنین ادعا کرد: انقلاب زنان و جوانان ایرانی از ارزش‌های ما دفاع می‌کند.

مکرون در ادامه ابراز امیدواری کرد که چین بتواند نقش بزرگتری برای میانجی‌گری در ماه‌های آینده بمنظور تنش زدایی در جنگ اوکراین ایفا کند.
وی در مورد انفجار شب گذشته در خاک لهستان که دو کشته بر جای گذاشت، گفت که پاریس با ورشو در انجام تحقیقات در این زمینه همکاری می‌کند.
کشورهای غربی ابتدا روسیه را متهم کردند که موشک‌های این کشور در لهستان فرود آمده اما ساعتی قبل جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اصابت موشک پدافند هوایی اوکراین عامل این حادثه بوده است.
به دنبال آن وزارت دفاع بلژیک هم این گفته بایدن را تایید کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha