خیران در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اقدام کنند

اراک- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید از ظرفیت خیران در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و افزایش دوستی با کتاب استفاده شود.

آیت الله« قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مقام کتابداران، کتابخوانان و مروجان کتاب استان مرکزی افزود: همانطور  که در بخش درمان از ظرفیت خیران برای کمک به مداوای بیماران در استان مرکزی استفاده شد باید از این قشر در توسعه کتاب و کتابخوانی نیز استفاده شود. 

وی اظهار داشت: کتاب کانال و پل ارتباطی هزاران سال گذشته با هزار سال آینده است که باید از این عرصه در راستای توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در بین نسل جوان استفاده شود.

امام جمعه اراک گفت: چهار تا پنج میلیون نسخه خطی از آثار اسلامی در کتابخانه های دنیا وجود داشته که بخشی از آن به دلایلی مختلف نابود شده است. 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در کشور ایرلند کتاب قرآن قدیمی بسیار زیبایی از دوران صفویه نگهداری می‌شود که نشان از قدمت اهمیت به مطالعه در فرهنگ ایرانی است.

وی در ادامه به ذخایر کتابخانه‌های استان مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در مرکز حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک ۲۰ هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود که هشت هزار جلد آن توسط آیت الله خوش نویس اهدا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: لازم است افرادی که کتابخانه شخصی دارند با اهدای کتاب‌های خود فرصت بهره‌مندی سایرین از آنها را فراهم کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: باید به آینده در حوزه کتاب و توسعه کتابخانه های دیجیتال توجه شود و از فناوری نوین در این حوزه بهره گیری شود.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha