۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1008
کد خبر: 84944704
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستگیری حفاران غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84944704
دستگیری حفاران غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از دستگیری هشت حفار غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرهنگ کاظم داداشی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در خانه‌ای مسکونی واقع در منطقه ششگلان تبریز، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه از ادامه حفاری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در این عملیات پنج نفر به‌ عنوان عوامل حفاری غیرمجاز درحین انجام عملیات دستگیر و ابزارآلات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.

سرهنگ داداشی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات حفاری در اراضی روستای آیقرچمن از توابع شهرستان بستان‌آباد به یگان حفاظت اطلاع داده شد که طی عملیات مشترک نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان سه نفر دستگیر و یک دستگاه فلزیاب توقیف و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا کشف آثار در حوزه میراث‌فرهنگی، موضوع را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، حفاری های غیرمجاز در اماکن و تپه های تاریخی آذربایجان شرقی در سال های گذشته، روند رو به رشدی داشته، به طوری که در دو سه ماه گذشته بیش از ۱۰ حفار غیرمجاز در شهرستان های ورزقان، هوراند و کلیبر در دام پلیس افتاده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha