۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84944638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ آبان روزی ماندگار در مولفه های هویتی اصفهان و ایران اسلامی است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت:۲۵ آبان یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ این سرزمین و استان اصفهان است و همه ما بر این باوریم که این روز تنها متعلق به اصفهان نیست و بعنوان روزی ماندگار در مولفه های هویتی و تاریخی اصفهان و ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در آیین عطرافشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدای والامقام که با حضور مدیران ارشد استان در گلستان شهدای اصفهان، اظهار داشت:۲۵ آبان «روز اصفهان» نامگذاری شده و روزی است که خداوند متعال جلوه ای از مجاهدات و رشادت های مردم اصفهان را جلوه گر ساخت.

وی ادامه داد: در روز ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱ در استان ما در یک روز ۳۷۰ شهید در میدان امام ره توسط مردم اصفهان تشییع شدند. در همان روز کاروان های عظیمی از پشتیبانی های مردم اصفهان به سمت جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و جمع کثیری از رزمندگان برای خالی نماندن سنگرهای دفاع از کیان ایران عزیز به جبهه های جنوب و غرب کشور شتافتند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز نیز ایران اسلامی و اصفهان همین هویت را دارد و بطور قطع همه ما باور داریم که در صورتی‌که تقدیر الهی شرایطی را ایجاد کند که در معرض آزمون قرار بگیریم؛ بطور مجدد با بذل جان و مال خود فدایی راه حضرت ولیعصر (عج) خواهیم شد و در این مسیر ذره ای دریغ نخواهیم کرد و امروز در بیعت با نائب ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم جان خود را فدا خواهیم کرد و از همه مال و زندگی خود می‌گذریم و فرزندان مان را نیز به این راه توصیه می کنیم و نمی گذاریم پشت ولی فقیه و نائب امام عصر خالی بماند.
وی یادآور شد: حماسه ای که مردم ما در دوران دفاع مقدس رقم زدند اگر در برهه های مختلف تاریخ رقم خورده بود موفقیت های جهان اسلام بیش از این می شد این از هم گسستگی و پراکندگی ها ناشی از این است که برخی از ملت ها در بزنگاه های تاریخی خود وظیفه ای که باید نسبت به مملکت و تاریخ خود به دوش می گرفتند را عمل نکردند اما ملت بیدار و هوشیار ما مانند همیشه وظایف خود را بخوبی انجام داد و این نوع حرکت و پایداری سبب شد که امروز در صحنه بین‌الملل نوع دیگری از نگرش را نسبت به ملت ما داشته باشند.
۲۵آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و یادآور تشییع ۳۷۰ شهید گلگون کفن عملیات محرم در سال ۱۳۶۱ است که در تقویم به نام "روز اصفهان" به ثبت رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha