۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 84944616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی آشوب‌گران به اموال شهری

تهران- ایرنا- شهردار تهران از تفاهم ۹ دستگاه برای دسته‌بندی ساختمان‌های بالای ۶ طبقه در پایتخت خبر داد و از خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی به اموال شهری در جریان اغتشاشات اخیر پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «علیرضا زاکانی» در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹ دستگاه با همدیگر تفاهم کردیم همه ساختمان‌های بالای ۶ طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای هر ساختمان شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به سه دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به بازسازی دارند و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه «باید برای هر کدام از این سازه‌ها برنامه خاصی داشت»، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش نشانی است؛ نه همه بخش‌های مرتبط.

زاکانی خاطرنشان کرد: در حوزه ایمنی ساخت‌وساز دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان نظام مهندسی و دیگر نظامات دخیل هستند و ما تلاش می‌کنیم با همکاری بین دستگاه‌ها جمع‌بندی خوبی بشود که موجب گره‌گشایی باشد.

خسارت ۵۰۰ میلیاردی آشوب‌گران به اموال شهری

شهردار تهران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران حوزه دولت اعلام کرد: در اغتشاشات اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان به اموال شهری آسیب وارد شده است.

شهرداری تهران امسال کسری بودجه ندارد

زاکانی درباره آمار کسری بودجه شهرداری هم توضیح داد: شهرداری کسری بودجه ندارد و سال گذشته ۹۹ درصد بودجه محقق شد که در سال‌های قبل بی‌نظیر بود و امسال هم کسری بودجه نداریم.

وی درباره تفاهم‌ انجام شده برای ساخت و ساز ۱۵۰ هزار واحدی در تهران گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد در سال را دنبال می‌کنیم و ۱۵۰ هزار واحد نیز دیروز تفاهم شد که در مجموع برای ساخت بیش از ۴۰۰ هزار واحد تفاهم شده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha