استاندار خراسان‌شمالی: دستگاه‌ها در ترویج ازدواج هم‌افزایی داشته باشند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در ترویج ازدواج آسان هم‌افزایی بیشتری داشته باشند و ظرفیت‌های رفاهی خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی اظهارداشت: ۲۰ درصد امکانات رفاهی دستگاه‌های اجرایی همچون مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی برای تسهیل در امر ازدواج جوانان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بانک‌ها بستری لازم را برای ترویج ازدواج فراهم کنند تا زوج‌های جوان آسان‌تر از تسهیلات لازم بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۳۰۷ هزار نفر از جمعیت استان جوان هستند افزود: با برنامه ریزی و حمایت‌ از این قشر می توان برای رشد و تعالی آنها انگیزه ایجاد کرد.

وی گفت: پایگاه های بسیج، هلال احمر، ورزش و جوانان و کانون های مساجد با بررسی مشکلات جوانان و ارائه راهکار در کمک به جوانان همکاری کنند.

حسین نژاد بیان کرد: این نهادها تمامی ظرفیت‌های کمکی خود به امر ازدواج را اطلاع رسانی کنند تا این امکانات بخشی از هزینه و دغدغه های آنها را کاهش دهد.

استفاده مدیران از ظرفیت نخبگان 

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: نخبگان نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می کنند و مسوولان باید این قشر علمی و تاثیرگذار را حمایت کنند و از ظرفیت آنها بهره گیرند.

وی افزود: نخبه های حوزه کشاورزی و گردشگری استان ظرفیت بروز شدن و ترویج دانش جدید را دارند و باید از این استعدادها در جایگاه مناسب استفاده کرد.

حسین نژاد اضافه کرد: ظرفیت علمی استان توانایی مقابله با آسیب های اجتماعی را دارد و باید از این ظرفیت در جهت کاهش طلاق و اعتیاد استفاده کرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری حدود ۳۰۷ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha