۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۳:۲۵
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84944306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهاد ناظر حقوق بشر از اعدام بدون محاکمه  و شکنجه اسیران جنگی توسط نیروهای اوکراین خبر داد

تهران - ایرنا- تهران - ایرنا - هیات نهاد ناظر حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین گزارش های موثقی دارد که نیروهای مسلح اوکراین افرادی را که در نبرد شرکت نمی کردند، بدون روند محاکمه اعدام کرده اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی تاس می گوید که ماتیلدا بوگنر، رئیس این هیات، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در ژنو از طریق لینک ویدیویی از کی یف، گفت که اطلاعاتی درباره شکنجه و بدرفتاری با اسیران جنگی روسی نیز دریافت شده است.

وی افزود: گزارش‌های موثقی از اعدام‌های بدون محاکمه توسط نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد. این اتفاق پیش از این در جریان درگیری رخ داد. فیلم‌هایی از این موضوع وجود داشت که در فضای عمومی قرار گرفت. " "مقامات اوکراین تحقیقاتی را در مورد این گزارش ها آغاز کرده اند. با این حال، ما هیچ پیشرفتی در این تحقیقات ندیده ایم. "

وی گفت که اطلاعاتی در مورد شکنجه علیه اسیران جنگی روسی وجود دارد. این اطلاعات طی مصاحبه های کارکنان این نهاد با ۱۷۵ زندانی به دست آمده است.

بوگنر ادامه داد : «ما موارد مستندی از شکنجه و بدرفتاری، عمدتاً در زمان دستگیری، اولین بازجویی یا انتقال به اردوگاه‌های عبوری و بازداشتگاه ها داریم.

اسیران جنگی گزارش داده اند که بلافاصله پس از اسارت و در بازجویی ها "با لگد و سیلی  از ناحیه صورت و بدن مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند". موارد استفاده از شوک الکتریکی ثبت شده است.

رئیس نمایندگی سازمان ملل گفت: «بسیاری از زندانیان در حین انتقال به اردوگاه‌های و بازداشتگاه‌ها از شرایط بد و اغلب تحقیرآمیز صحبت می‌کردند. آنها را در کامیون‌ها و مینی‌ون‌ها، اغلب برهنه، با دست‌های بسته از پشت می‌فرستادند.

در منطقه دنیپروپتروفسک و در "چندین موسسه پیش از محاکمه" زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. علاوه بر این، گزارش هایی مبنی بر نگهداری طولانی مدت زندانیان در محل های غیررسمی و نا مناسب مانند زیرزمین خانه های نگهبانی یا مقرهای نظامی منتشر شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha