نهادها و موسسات فرهنگی اردبیل برای ارتقای سرانه مطالعه بسیج شوند

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خواستار استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و موسسات دولتی و غیردولتی این استان برای پیشبرد اهداف کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در استان شد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ جهانبخش عطایی روز سه‌شنبه در نشست با کتابداران کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار کرد: باتوجه به تاثیرگذاری کتاب در تمام حوزه‌های جامعه، کتابخوانی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اساسی و مهم جامعه محسوب می‌شود و مجموعه‌های دولتی ، فرادولتی و تمام اقشار مردمی باید به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود کتابخوانی توجه کنند.

وی بر لزوم تقویت فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: قرار دادن کتاب در سبد کالایی ادارات، تجلیل از مولفان و نویسندگان و خیرین کتاب و راه‌اندازی کتابخانه در ادارات استان از جمله راهکارهایی است که می‌توان از طریق آن فرهنگ کتابخوانی را در سطح جامعه ترویج داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این نشست گفت: کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ و سواد در بخش‌های مختلف تاریخی و اجتماعی جایگاه و اهمیت ویژه دارد و باید فرهنگ کتابخوانی در بنیاد خانواده نهادینه شود.

پروانه رضاقلیزاده افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی نیازمند بررسی کارشناسی توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی است و عملیاتی سازی این فرهنگ، یک اقدام فرادستگاهی است.

وی ادامه داد: در این استان ۶۴ کتابخانه شهری. ۱۷ کتابخانه روستایی ، ۲ کتابخانه سیار و پیشخوان و در مجموع ۸۳ کتابخانه فعال است.

رضاقلیزاده گفت: ۴۲ هزار کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند و بخش حداکثری از جمعیت کتابخوان استان را کودکان،نوجوانان و جوانان را تشکیل می‌دهند و در حوزه کودکان و نوجوانان برنامه‌های تخصصی تدوین شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha