طرح مشاغل خانگی فرصت اشتغال دو هزار نفر را در اردبیل ایجاد کرد

اردبیل - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اجرای طرح مشاغل خانگی با هدف اشتغال دو هزار نفر از افراد جویای کار در این استان یکی از تجربیات موفقی است که به نحو شایسته‌ای محقق شد.

به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در سایه همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سال‌های آتی نیز با اجرای چنین طرح‌هایی به رونق اشتغال استان کمک خواهیم کرد.

وی با اعلام همکاری در اجرای جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های نخبه و واحدهای نمونه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، از تمامی متقاضیان و پیشرانان طرح ملی توسعه‌ مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی اردبیل جهت شرکت و ثبت‌نام در این جشنواره که تا اول آذرماه سال جاری انجام خواهد شد، دعوت کرد.

وی با تاکید بر لزوم قدردانی از فعالان و کارآفرینان جامعه و مناسبت آن با شعار سال، افزود: در اجرای طرح مشاغل خانگی گروهی از متقاضیان بویزه پیشران‌ها و کارآفرینان استان همکاری بسیار مناسبی در اجرای بهینه طرح با این واحد داشته‌اند که امیدواریم اجرای این جشنواره بستر مناسبی جهت تقدیر از آنها فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در سایر استان‌ها در ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی و محلی مشاغل خانگی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل برای ایجاد این نمایشگاه با همکاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام آمادگی می‌کند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha