نرخ باروری در همدان پایین تر از میانگین کشوری است

همدان- ایرنا- مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نرخ باروری در همدان پایین تر از میانگین کشوری است ، گفت: میزان باروری کلی در کشور ۱.۷ و در استان همدان نیز ۱.۶۵ است.

به گزارش ایرنا، دکتر شهلا نوری روز سه شنبه در ششمین نشست اعضای کمیته بهداشت افزود: یکی از عوامل موثر در کاهش فرزند آوری افزیش سن ازدواج و تاخیر در زمان باداری است به گونه ای که تاخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

وی افزایش فاصله بین باروری، افزایش سن ازدواج، فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد اولین فرزند را از چالش های موجود برشمرد و بر ضرورت فرهنگسازی و پرداختن به برخی مسائل همچون ازدواج به هنگام، فرزندآوری در 2 سال اول ازدواج و ازدواج مجدد زنان مطلقه و بیوه تاکید کرد.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور و استان ۰.۷ است اظهار داشت: مرکز بهداشت مهمترین مکان برای ارائه آموزش های عمومی در خصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

نرخ باروری در همدان پایین تر از میانگین کشوری است

دکتر نوری تاکید کرد: بارداری در هیچ سنی خطرناک نیست بلکه تنها در بعضی از سنین نیازمند مراقبت بیشتر است.

وی اضافه کرد: یا توجه به امکانات مناسب و به روز پزشکی و تشخیصی موجود در سطح کشور خطرات ناشی از سن بارداری به حداقل ممکن رسیده است.

در این نشست که این جلسه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با موضوع آموزش کارکنان و عموم جامعه برگزار شد چالش ها و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha