پنج طرح تیم دانش آموزی تبریز برگزیده مسابقات بین المللی نور شد

تبریز- ایرنا- پنج طرح تیم دانش آموزی تبریز در پنجمین دوره مسابقات بین المللی نور گرامیداشت ابوریحان بیرونی برنده جایزه بنیاد مصطفی شد.

به گزارش ایرنا، مربی و مسئول این تیم دانش آموزی تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۸ طرح علمی دانش آموزی را در این مسابقه شرکت دادیم که پنج طرح توسط هیات داوران برگزیده شدند. 

بهرام الهیاری فرد گفت: در این مسابقه دانش آموزی با عنوان " خطاهای بینایی "  چهار هزار و ۵۷۶ دانش آموز از ۱۹ کشور جهان با ارائه یکهزار و ۸۶۲ اثر به همراه آثار دانش آموزان داخلی از ۳۴۰ شهر و ۳۱ استان شرکت داشتند و از ۱۳۱ اثر آذربایجان شرقی از شهرستان های تبریز، شبستر و مراغه ۹ اثر برگزیده شدند که پنج اثر به عنوان بیشترین اثر تیم برگزیده، نصیب تیم ما شد. 

مربی و مسئول تیم دانش آموزی شوق آموزش تبریز افزود: پنج طرح برگزیده شامل کیت خطای بینایی اثر زهرا محمدیان و شن آی علیپور، طرح تابلوی خطای بینایی اثر امیر حسین طهمورثی و محمدمبین حسین زاده، طرح جاذبه معکوس اثر مهدی سلمانی مقدم، علیرضا اهل حکم آباد، طرح استوانه انیمیشن اثر زهرا حسین زاده و مبینا مهدی زاده و طرح پنجم با عنوان حرکت گرافیکی اثر محمد الهیاری فرد و بهرام الهیاری فرد برگزیده مسابقه بین المللی نور شدند. 

الهیاری فرد که تحصیلکرده رشته مکاترونیک و نزدیک ۱۰ سال است که مربیگری پژوهش های دانش آموزی و رباتیک است، افزود: برگزارکنندگان مسابقه بین المللی نور از سطح بالای ۱۸ طرح شرکت کننده در این رقابت دانش آموزی ابراز حیرت کردند. 

وی همچنین ادامه داد: برای دستیابی به این موفقیت ها معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا حمایت های خوبی انجام داده از جمله مکانی برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزی در لیفتراک سازی تبریز در اختیار تیم قرار داده است که از این بابت جای تقدیر دارد. 

به گزارش ایرنا، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف امید بخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه ریزی رویدادی با عنوان "مسابقه دانش آموزی نور" با هدف ساخت فیلم های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه ای کرد، مسابقه دانش آموزی "نور" ، اولین فعالیت در حوزه دانش آموزی بنیاد است که به صورت سالانه با گرامیداشت یکی از برجستگان علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین المللی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha