حاج‌صفی و سومین جام جهانی؛ کاپیتانی که محبوبیت را نخواست

تهران- ایران- احسان حاج‌صفی که یکی از بازیکنان موردنظر کی‌روش برای جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود یکی از باثبات‌ترین بازیکنان فوتبال ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، احسان حاج‌صفی را باید یکی از باثبات‌ترین بازیکنان فوتبال ایران قلمداد کرد. چپ‌پای تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر با دیگر ملی پوشان در قطر حضور دارد در شرایطی سومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد که از سال ۱۳۸۷ به طور مداوم ملی‌پوش بوده و در این ۱۴ سال و ۵ ماه توانسته ۱۲۰ بازی ملی انجام دهد و با این تعداد بازی ملی او چهارمین بازیکن فوتبال ایران از این حیث است.

این بازیکن حالا می‌تواند علاوه بر اینکه می‌تواند در جام جهانی قطر تعداد بازی‌های ملی خود را افزایش دهد یکی از معدود بازیکنان فوتبال ایران می‌شود که در ۳ جام جهانی بازی کرده است. با توجه به اینکه حاج‌صفی ۳۲ سال سن دارد بعید است او پس از جام جهانی قطر به دنبال خداحافظی از تیم ملی باشد و به همین خاطر شاید بتواند رکورددار بازی‌های ملی شود و جواد نکونام که با ۱۵۱ بازی ملی صدرنشین است را پشت سر بگذارد.

نکته قابل توجه اینکه حاج‌صفی در شرایطی این تعداد بازی ملی را انجام داده که هیچگاه در استقلال و پرسپولیس بازی نکرده است. این بازیکن از زمانی که ۱۷ ساله بود و دروازه سرخپوشان را در استادیوم آزادی باز کرد تا به امروز جزو بازیکنان موردنظر سرخابی‌ها بود؛ اما ترجیح داد به سپاهان وفادار بماند.

در جام جهانی قطر هم کی‌روش حساب ویژه‌ای روی حاج‌صفی باز کرده است. او توانایی بازی در چندین پست را دارد و کی‌روش می‌تواند از این بازیکن در پست‌های دفاع چپ، هافبک چپ، وینگر چپ و حتی هافبک میانی استفاده کند و به همین خاطر آرزوی هر مربی است که چنین بازیکنی را در اختیار داشته باشد.

حاج‌صفی همیشه بازیکنی مورد اعتماد برای سرمربیان تیم‌ ملی بود و همه مربیانی که در ۱۴ سال گذشته هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند به او اعتقاد ویژه‌ای داشتند؛ هرچند او هیچگاه بین هواداران فوتبال ایران بازیکنی محبوب محسوب نمی‌شد. این عدم محبوبیت تا جایی پیش رفت که حضور مداومش در تیم ملی را زیر سوال بردند؛ اما واقعیت این است که حاج‌صفی بازیکنی در خدمت تیم است؛ حتی اگر این موضوع به قیمت عدم محبوبیت او تمام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha