استاندار خراسان‌شمالی: ایده‌های دانش بنیان متمرکز بر حل مسایل جامعه باشد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ایده های خلاق و نوآورانه شرکت های دانش بنیان باید متمرکز بر حل مسایل و مشکلات هر منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در رویداد ملی سرمایه گذاری حوزه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: هر منطقه ای در کشور نیازهایی در بخش های گوناگون سلامت، کشاورزی و آب دارد که شرکت های دانش بنیان باید سعی کنند طرح های خود را در مسیر رفع این نیازها ارایه دهند.

وی افزود: گرچه دولت مشوق هایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته است اما شرکت های دانش بنیان نیز باید سعی کنند تا سرمایه گذارانی برای کاربردی کردن ایده خود جذب کنند.

حسین نژاد با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در حوزه گیاهان دارویی دارد، گفت: شرکت های دانش بنیان طرح های پژوهشی خود را در راستای تبدیل این ظرفیت به ثروت ارایه دهند.

وی تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران برای فراهم کردن امکانات امری الزامی است و فعالیت در حوزه دانش بنیان امری خداپسندانه تلقی می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به برقراری پیوند بین طب جدید و سنتی اشاره کرد و گفت: با نظام‌مند کردن یافته های گذشته می توان به طب جدید دست یافت که یکی از این حوزه ها استفاده از ظرفیت بالقوه کشت گیاهان دارویی در استان است.

رویداد ملی «تانا» سلامت از امروز ۲۴ آبان ماه سالجاری به مدت ۲ روز با هدف حمایت از کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه حوزه سلامت و جذب سرمایه‌گذار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، چهار مرکز رشد، ۱۲۸ شرکت فناور،  ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۲ صنعت خلاق در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha