۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 84943552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله صدیقی: امر به معروف و نهی از منکر به معنای مراقبت از زندگی سالم است

شهرری - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی به عنوان یکی از محورهای جهاد تبیین و به معنای مراقبت از زندگی سالم است.

به گزارش ایرنا آیت الله کاظم صدیقی امروز /سه شنبه/ در نشست تخصصی امامان جماعت شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی و حکومتی کشور که در آستان شیخ صدوق (ع) شهرری برگزار شد، اعلام کرد: اسلام دین زندگی و امر به معروف و نهی از منکر هم به معنی مراقب از زندگی سالم است.

وی افزود: خداوند لحظه ای ما را به خود وانگذاشته و توبه همیشگی است؛ خداوند می فرمایند که هر لحظه به سمت من بیا و ندای رحمت و نجات بخش دارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس دین و تقوا و دعوت به خدا است، خاطرنشان کرد: اطاعت از رسول الله واجب است و در عین حال مربوط به زمان و اقتضائات؛ روابط بین المللی، ملی، همسایگی، خانوادگی و ارتباطات اقتصادی در هر زمانی اقتضائات مختلفی دارد و از این رو آمدن پیامبران در دوره های مختلف برای ترجمه و احکام خاص است.

وی ادامه داد: دین خدا بر این است که شما صاحب زندگی شوید و معروف ترین معروف همین است؛ امت واحده مهم و تضمین امت بودن، مساله امامت و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر، سلاح امامت است.

رئیس شورای امربه معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: تضمین اسلامیت زندگی ما وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است و امام باقر (ع) نیز بر این نکته صحه گذاشته اند.

این مسئول به برگزاری نمازهای جماعت در دانشگاه ها پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب نمازخانه های دانشگاه ها تعطیل بود و امروز دانشگاهی نداریم که نماز جماعت نداشته باشد.

آیت الله صدیقی افزود: حتی در دانشگاه شریف روزهای دوشنبه ۲ شیفت پشت سرهم نماز جماعت خوانده می شد اما برخی می خواهند امروز آن دانشگاه را بدنام کنند.

وی با اشاره به تحرکات دشمن اظهار داشت: امروز مسئله بمب و موشک در حرم احمد ابن موسی (ع) نیست بلکه دشمن بمباران ذهنی را هدف قرار داده است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور خطاب به جمع حاضر گفت: تکلیف ما سخت است و امروز شما علمداران امام زمان (ع) و افسران جبهه جنگ نرم هستید چرا که باید مسائل را برای مردم شفاف سازی کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha