۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84943551
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سپاه خراسان شمالی از ۲۵ طرح فناورانه حمایت کرد 

بجنورد-ایرنا- معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه استان با پرداخت تسهیلات بانکی به میزان ۴۲۷ میلیارد ریال از ۲۵ طرح فناورانه در قالب رویداد ملی «تا ثریا» حمایت کرد.

هادی محمدزاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین رویداد ملی «تا ثریا» مردادماه امسال در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد و مشکلات شرکت‌های فناور و واحدهای صنعتی و تولیدی شناسایی و راهکار ارایه شد. 

وی تصریح کرد: چند سرمایه گذار در سطح ملی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، کسب و کار اینترنتی و آی.تی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند و برای پرداخت ۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات موافقت شده است. 

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی هدف از برگزاری رویداد ملی "تاثریا" را پاسخگویی به نیازهای اولویت‌دار و فناورانه نظام اسلامی و مسائل استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله امنیت غذایی، کشاورزی و آب دانست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح های علمی و فناورانه زیادی در استان مورد حمایت قرار گرفته به طوری که سالانه ۲۰ تا ۳۰ طرح در این زمینه توسط سپاه حمایت می شوند.

محمدزاده عنوان کرد: برای حمایت از ۱۲ طرح علمی استان هم پرداخت ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی از منابع سفر رییس جمهوری به استان مورد توافق قرار گرفت که معرفی به بانک ها هم انجام شده است. 

وی اظهار داشت: سپاه حمایت از فناوری و دانش بنیان را در اولویت دارد و از طرح های مختلف در ۲ بخش ساخت نمونه اولیه و تجاری سازی حمایت می کند.

محمدزاده با بیان اینکه برای ساخت نمونه اولیه، کمک بلاعوض و نیز تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد گفت: برای ساخت نمونه های اولیه تا سقف ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود همچنین تسهیلات بانکی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۲ درصد برای طرح های هایتک پرداخت می شود.

وی یادآور شد: سپاه به خوبی در عرصه علم و فناوری ورود داشته و اقدامات ارزنده ای انجام داده است در استان هم سپاه جوادالائمه (ع) از سال ۸۸ فعالیت ها در زمینه علمی و فناوری را در دستور کار قرار داده است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون هشت مرکز رشد در هشت شهرستان استان دایر است که در هر مرکز چهار تا پنج هسته فناور و واحد دانش بنیان مستقر بوده و در مجموع حدود ۵۰ واحد فناور در بسیج استان مستقر شده است. 

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha