جمع آوری ۱۱۲ مدرسه کانکسی پرجمعیت در لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۱۱۲ مدرسه کانکسی با ظرفیت بیش از ۱۰ دانش آموز در استان وجود دارد که این تعداد باید در قالب طرح شهید پناهی جمع آوری و جایگزین شود.

یونس بهاروند ایران نیا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: طرح شهید"پناهی"  توسط سازمان نوسازی، توسعه و مدارس کشور با تکیه بر لزوم ساماندهی و جمع آوری مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۰ دانش آموز عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه کانکسی در لرستان وجود دارد افزود: در این راستا باید در قالب طرح شهید "پناهی" و همچنین کمک خیرین کشوری،این مدارس برچیده شود که با توجه به عدد قابل توجه در لرستان، این واحدهای آموزشی به ویژه برای مناطق سخت گذر و عشایری تا شروع تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ جمع آوری خواهد شد.

بهاروند ایران نیا با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار مدرسه در لرستان افزود: از این تعداد، یکهزار و ۵۰۰ مورد مستحکم هستند که بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین ساخته شده اند، یکهزار و ۵۰۰ واحد نیاز به مقاوم سازی دارند و مابقی واحدها نیز به هیچ وجه وضعیت مناسبی نداشته و باید تخریب و بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵۰ مدرسه عشایری در لرستان وجود دارد اظهار داشت: یکهزار و ۵۰۰ مدرسه دیگر در سطح استان نیازمند مقاوم سازی و یکهزار مدرسه نیز تخریبی هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شده است حمایت‌های لازم از سوی خیرین و وزارت آموزش و پرورش برای مقاوم سازی صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز استان در سال ۱۴۰۰ حدود  ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که تقریبا محقق شده و تعهدات سال ۱۴۰۱ نیز در حال انجام و برخی تفاهم نامه‌ها نیز منعقد شده است.

بهاروند ایران نیا افزود: در حال حاضر شاهد حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق سخت گذر عشایری هستیم و بنیاد علوی به عنوان یکی از نهادهای خیر تاکنون اقدام به ساخت ۲۹ کلاس درس در سطح استان کرده که کار ساخت ۱۷ کلاس آن به پایان رسیده و تحویل دانش آموزان شده است.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه سازمان نوسازی مدارس کشور با بنیاد مستضعفان اعلام کرد: بر این اساس، ۶۰۰ کلاس درس در سطح کشور احداث خواهد شد که سهم استان  از این میزان ۴۰ کلاس خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha