۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84943380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: مزدوران از داخل هتل های سعودی و اماراتی اشک تمساح نریزند

تهران- ایرنا- یک مقام دولت نجات ملی یمن خطاب به مزدوران سعودی و اماراتی گفت: از داخل هتل های سعودی و اماراتی اشک تمساح نریزید و فریاد آزادی سر ندهید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، احمد حامد رئیس دفتر ریاست جمهوری دولت نجات ملی صنعا در واکنش به سخنان مزدوران یمنیِ دست نشانده عربستان و امارات درباره اوضاع یمن در محل اقامت خود در هتل های ریاض و عربستان گفت: از داخل هتل های عربستان برای یمن اشک تمساح نریزید و از آغوش اماراتی ها فریاد آزادی سر ندهید.

وی خطاب به آن ها تاکید کرد: از داخل سالن های سفارتخانه ها از عزت و کرامت دَم نزنید.

احمد حامد گفت: اینجا صنعا پایتخت یمن، قبله آزادگان و پایتخت انقلابیون است. وحدت و قانون و عزت و کرامت اینجاست.

این مسئول یمنی خاطرنشان کرد: اینجا پهپاد و موشک های بالستیک است که به دست یمنی ها ساخته شد و به آن افتخار می کنند.

وی گفت: ملت مقاوم اینجاست که الهام بخش قدرت به ما هستند. رهبری حکیمانه یمن اینجاست. امت آگاه اینجاست.اینجاست که آمریکا سلاحش را از دست داد و آرزوهایش بر باد رفت.

رئیس دفتر ریاست جمهوری صنعا تاکید کرد: تجاوز و حصر نمی تواند آرمان های ملی را متوقف و یا بر آگاهی عمومی تاثیر بگذارد. متجاوزان هر چقدر دروغ بگوید و تلاش کنند که از ارزش اقدامات و دستاوردهای ما بکاهند ، آگاهی و مقاومت ما بیشتر خواهد شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha