۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84943282
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: ۹۰ واحد تولیدی راکد استان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: در یکسال گذشته با حمایت دولت سیزدهم، ۹۰ واحد تولیدی راکد استان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه‌شنبه در سی‌وچهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، در درجه نخست حمایت‌های معنوی و در درجه دوم حمایت‌های تمام و کمال مادی خود را در زمینه تولید و اشتغال از واحدهای تولیدی خواهد داشت.

وی از رفع موانع سه واحد تولیدی و صنعتی استان در این جلسه خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

استاندار همدان با بیان اینکه با رفع موانع این سه واحد تولیدی برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود افزود: طبق زمان‌بندی و با پیگیری موردی مشکلات تولیدکنندگان، درصدد شکوفایی تولید و اشتغال در همدان هستیم.

قاسمی فرزاد با اعلام حمایت تام و تمام از واحدهای تولیدی و نیز دامداری ۲ هزار و ۷۰۰ راسی پگاه ملایر گفت: توسعه این واحد دامداری با ۲۲۰ نفر اشتغال و تولید روزانه ۴۰ تُن شیر خام به چهار هزار راس، ۲۰ نفر افزایش اشتغال را در پی دارد که مشکلات طرح توسعه این واحد گره گشایی شد.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی در تقسیط بدهی واحدهای تولیدی نهایت مساعدت و همکاری را دارد ادامه داد:  مشکلات ۲ واحد صنعتی در حوزه بسته بندی و تولید لوله های جی آر پی نیز رفع شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه جلوی هرگونه قانون‌گریزی و عدم پرداخت حقوق دولتی خواهیم ایستاد افزود: واحدهای تولیدی سعی کنند چرخه تولید را در مجموعه خود، تکمیل کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این استان استقبال و حمایت می‌شود.

وی افزود: هر واحد تولیدی در دولت سیزدهم که به علت بدهی بانکی راکد شده به سرمایه‌گذار یا اشخاصی که دارای اهلیت باشند واگذار می شود تا از این طریق به اشتغال و تولید آسیبی وارد نشود و نیز با افزایش تولید، بدهی بانک پرداخت شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بعضی از واحدهای تولیدی برای توسعه فعالیت ها به استعلام های غیرضروری ارجاع داده می شوند گفت: اگر گسترش فعالیت واحد تولیدی در راستای تولیدات قبلی و متجانس با آن باشد نیازی به استعلامات غیرضروری نیست اما مباحث محیط زیستی نیاز به دقت ویژه دارد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: فعالیت جدید واحدهای تولیدی که مباحث یا مسائل زیست‌محیطی داشته باشد، گرفتن استعلام از دستگاه‌های مربوطه الزامی است.

در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله صدور پروانه و افزایش فعالیت واحدهای تولیدی استان، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha