۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۱۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84943173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران‌ها و تهدیدهای دشمن ملت ایران را قوی‌تر می‌کند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ملت ایران همواره در بحران‌ها قوی‌تر شده و اگر به هر دلیل با تهدید دشمن روبه‌رو شود، قدرتمند می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت شامگاه دوشنبه در اولین یادواره ۵۳ شهید استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه خراسان جنوبی که با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد افزود: علیرغم همه مشکلاتی که بر کشور تحمیل شده اما هر وقت پنچه در پنجه دشمن انداختیم، قدرتمندتر شدیم.

وی با تاکید بر اینکه عزت نفس ایران اسلامی زیر بار ظلم نرفتن است، گفت: شهادت اوج تعالی انسان است و اگر خون شهدا نبود امروز خبری از اسلام و مکتب توحیدبخش الهی نبود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بالاترین مقام، بزرگترین پیروزی و برترین سعادت رسیدن به فیض شهادت است، افزود: شهادت مرگی از راه کشته شدن است که شهید آگاهانه بخاطر هدف مقدسش آن را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر مرگی شهادت محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: شهادت دو اصل دارد و اصل اول آن مرگ همراه با کشته شدن است.

قناعت برای اصل دوم دو شرط عنوان کرد و افزود: شرط اول آگاهانه بودن شهادت و شرط دوم آن فی سبیل الله بودن است.

وی با اشاره به دیدگاه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نسبت به شهادت گفت: مقدمه شهید شدن، شهید بودن و رعایت شاخص‌های آن است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه، قرار گرفتن خدامحوری در مقابل خودمحوری، درهم آمیختن عقل، عشق و سازش ناپذیری در مقابل دشمن از جمله دستاوردهای شهادت است.

وی با بیان اینکه قدرت در خون شهدا است، افزود: قدرت را خون شهیدان و از خودگذشتگی جانبازان برای کشور ما ایجاد کرده است.

قناعت درخصوص اتفاقات اخیر نیز گفت: این اتفاقات به گفته رهبر معظم انقلاب نشان از حرکت رو به جلو انقلاب دارد و هرکس به وسع خودش باید به میدان بیاید و سکوت در این مورد حرام است.

وی یادآور شد: همه ما در این برهه از زمان امتحان می شویم، لذا باید دقت کنیم در این آزمون الهی و زمان خاص سربلند باشیم. 

استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان ۵۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha