آذربایجان‌غربی دارای ۷۴ باب کتابخانه عمومی و نهادی است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: استان دارای ۷۴ باب کتابخانه عمومی و نهادی است که در طول سال به اقشار مختلف خدمات مختلف کتابخانه‌ای و فرهنگی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خدیجه معصومی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های عمومی مهاباد اظهار کرد: مهمترین هدف از این رویداد بزرگ فرهنگی رونق و ترویج کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه، تقویت بنیه فرهنگی کشور، نمایاندن آهنگ رشد فرهنگ مطالعه، جایگاه و دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی در راستای اعتلای فرهنگی است.

وی با اشاره به انجام ۳۷۳ برنامه فرهنگی - ترویجی به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب در استان افزود: برگزاری آیین استانی گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از کتابداران و فعالان برتر این حوزه، راه اندازی بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی شمال استان در شهرستان خوی، ایجاد گذر کتابخوانی با همکاری سازمان‌های مرتبط در اماکن پرتردد و اعزام کاروان جهادی کتابخوانی به مناطق کم برخوردار استان با هدف محرومیت زدایی فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

معصومی اضافه کرد: رونمایی و نقد چهار اثر بومی، حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی، برپایی غرفه معرفی کتابخانه‌ها در مصلاهای نماز جمعه، برگزاری مسابقات و پویش‌های کتابخوانی از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های عمومی شبکه‌ای عظیم، منسجم و تأثیرگذار هستند که با ارائه خدمات نوین و خلاقانه، تکریم ارباب رجوع، نیازسنجی، بومی سازی خدمات و شناخت نیازهای مطالعاتی کاربران زمینه حضور مردم در کتابخانه را فراهم می کنند و از این رو ظرفیت ویژه ای برای تعالی فرهنگی در جامعه دارند.

معصومی ادامه داد: توجه به شعار سال، نشاط، امیدآفرینی، کاربرمحوری و سبک زندگی ایرانی- اسلامی مهم ترین محورهای برنامه‌های امسال هفته کتاب در آذربایجان غربی است که با حضور اقشار مختلف مردم در این استان برگزار می شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد نیز گفت: هم اکنون پنج کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آنها انواع کتاب با موضوع‌های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود

حسین سالاری افزود: سه هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بطور میانگین ماهیانه چهار هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اهدای گل از کتابداران مهابادی قدردانی کرد.

آذربایجان‌غربی دارای ۷۴ باب کتابخانه عمومی و نهادی است

سی‌امین دوره هفته «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» ۲۱ تا ۲۸ آبان ۱۴۰۱ و شعار امسال این هفته «ما همانیم که می‌خوانیم» است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha